Skicka hjälm

cactuspower

Trådstartare
Vad kan det gå på att skicka en ridhjälm? Jag har fått en som vill köpa min hjälm och ska nu skicka den till henne eftersom avståndet är så långt emellan oss. Hon betalar för frakten själv, men vad kan det gå på egentligen?

Sv: Skicka hjälm

Är det inte lite farligt att köpa beg hjälmar? Tänk om de fått ett slag eller liknande :crazy:

jo, man har ju alltid hört att man inte ska köpta beg ridhjälm för man vet ju inte vad de varit med om. :crazy: Men sälja kan man ju om någon vill ha den :smirk:

Precis. Jag Har åkt av med den här hjälmen men jag har också använt den efteråt då jag tror att jag inte fick någon smäll vid huvudet och jag Tror inte att hjälmen tog skada. Men själv har jag två nya hjälmar sen dess och därför ska jag sälja denna.
Har hittat en som vill ha den och det är ju onöidgt och ha den liggandes om någon annan nu vill köpa den..

Men jag hoppas å det yttersta att du upplyst köparen om att du har haft den på vid ofrivilliga avsittningar o dyl. Ibland kan det ju vara så att folk är okunniga och köper en begagnad hjälm (typ som jag för tio år sen :smirk: ), själv skulle jag varken sälja eller köpa en hjälm spm jag eller någon annan redan kasserat, just p g a säkerhetsrisken.

Lite off topic men iallafall.

Liknande trådar

Tjatter LF Uppsala har haft en tävling där lågstadie elever har fått skicka in teckningar där den vinnande teckningen blir en reflex. Nu är...
Svar
12
· Visningar
907
Senast: Barbabelle
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
788
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag flög ju av Dolly i torsdags och landade på huvudet = hjälmen är kaputt. Jag hade väldigt svårt att hitta en hjälm som passar mitt...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: Bapelsin
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka