Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar förnuftigt tycker jag!Min ena är iväg på inridning nu, vilket kostar ca 7500 kr inklusive moms per månad. Jag kollade inte runt så mycket innan, utan fick en rekommendation av min tränare som trodde att inridaren skulle kunna passa min häst och mitt mål.
Min häst är inget halvblod, utan en häst av en mer ursprunglig hästras som ligger lite över ponnymåttet och som är introvert i sättet men ändå väldigt vaken. Mitt mål är att hon i slutändan ska bli en allroundhäst som jag ska kunna testa på att göra lite olika saker med, men utan att vara expert på något, och med extra fokus på att hon ska fungera bra på uteritter. Fokus på inridningen, vilket inridaren förstod direkt, är att få henne trygg och stabil i ridningen - inte att lägga grunden för en tävlingskarriär.
I min hästs fall så var hon insutten förra våren, och jag skrittade även ut i skogen någon gång med sällskap vilket gick problemfritt. Men sedan blev det tidsbrist samtidigt som jag kände att mina kunskaper var bristfälliga, så nu är hon som sagt iväg för att få inridningen ordentligt gjord.
Hon har varit där i snart en månad och planen är att hon ska vara där i alla fall en månad till. Inom en dryg vecka reds hon i alla gångarter i ridhus, och efter två veckor reds hon ut med sällskap utan problem. Men hon kan utvecklas mer och bli stabilare och mer trygg, vilket jag antar är bland annat det som de ska jobba vidare med under den kommande månaden.
Vad har ni kommit överens om för pris och vad ingår?Jag har fått förfrågning om att ta emot en häst på inridning under våren. Det är en 4-åring, som förhoppningsvis ska bli redo för 4-års klasser i dressyr typ tills maj. Den är longerad och jag har hanterat den litegrann från marken samt hängt/klättrat på den.
Om det blir av så kommer den få vara hos mig tills den är innsutten/-riden i alla gångarter, hurvida det tar två veckor eller 6 veckor är omöjligt att säga.... Men jag gissar iaf inom ungefär den tidsperioden, iom att det är en cool och relativt lättsam kille. Sedan är tanken att han får åka hem till sin ägare några veckor och smälta vad han lärt sig (dvs vila helt), innan han kommer tillbaks för vidare träning fram emot tävling.
Vad har ni kommit överens om för pris och vad ingår?
I mitt fall är det "all inclusive", med träning, mat, uppstallning etc., men självklart exklusive verkning (i mitt fall, då hon inte är skodd).Tillkommer något, eller är priset "all inclusive"? (Skoning och mask, förstås men utöver det?)