Skicka ett paket med frimärken?

MadicDomino

Trådstartare
Jag är världssämst på det här med att skicka saker med posten..

Jag har köpt två förpackningar Pocky som jag ska skicka till en vän som legat sjuk i snart 1månad. Hon är riktigt trött, saknat aptipt och har ont i kroppen, så hon har inte ork med besök. :(

Iallafall. Jag tror dessa paket Pocky väger typ 40gram per paket (innehåller 25 gram godis, så med paketet bör det inte väga mer än 40gram!)

Så två paket ala 40 gram + en liten hälsning på en pappersbit bör jag ju inte överstiga 100gram => 2 frimärken. Eller ska jag ta 3 st för vara på säkra sidan?
Vill ju inte tvinga min vän som ligger sjuk att åka till posten (som ligger 4 mil ifrån henne! OO) för att betala restporto..

Hur packar jag in detta på lämpligt sätt? Kan jag bara typ snurra in det i en plastpåse och tejpa en massa?

Hjääääälp! / Post-nybörjaren!

Sv: Skicka ett paket med frimärken?

Det är ingen mening att sätta 3 frimärken eftersom gränserna går vid 1, 2, 4, 6, 8, 12.

Jag brukar köpa stora vadderade kuvert på ÖB. Vet inte om det funkar för dig?

du kan packa in det i princip hur du vill (jag får paket från kina som jag i princip behöver vinkelslip för att komma in i) Har du ingen brevvåg och är osäker på vikten kan du gå ner till poststället och fråga dom. Man får tänka på att förpackningen ofta är det som väger mest om man inte har lätta packpåsar.

2 frimärke 100 gram
4 frimärke 250 gram

3 funkar alltså inte :)

Ta med paketet när du köper frimärkena så väger de och så blir det rätt :)

*svar till alla*

Lyckades skapa ett eget vadderat paket med hjälp av gammal bubbelplast och en Ikea papperspåse. :D

Följde även era råd att ta med mig paketet, så vi hamnade på 249 gram! => 4 frimärken. Så nu är paketet på lådan och snart iväg till min fina vän! :love:

Tack för er hjälp! :love: Vad tusan skulle jag gjort utan bukemänniskor. :o

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka