Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Nä, alldeles för stora för en ekorre. Själva skelettet på bilden kan ha varit runt 40 cm långa. från tå - där benet slutade, ögonmåttligt mätt, vågade inte röra dom
Ser ut som en hare tycker jag och harar har ganska långa klor...
Dessutom så ser klorna längre ut när djuret dör och muskelvävnaden torkar/bryts ner (därav skrönan om att människans naglar växer efter döden!)
Det fattas dock en bit på bilden, så benet är ju alltså längre än 40 cm.
Maken och jag säger båda räv i alla fall. Vi har flått tillräckligt många rävtassar för att veta hur dessa ser ut nakna. Om någon vill veta hur dylika ser ut, så kan jag fota nästa omgång nakna rävtår.
Ja jag är ju ingen jägare själv - använder endast apporteringsvilt och tar tillvara på skinn.
Var dock ut och mätte den enda har-skånk jag hade i frysen - från en hare av "medelstorlek". Den är 25-26 cm till hasleden, sedan har jag kapat humerus ca 4 cm ovanför leden så jag kan omöjligt säga hur långt det varit.
Du/ni kan säkert ha rätt och jägar-gubbarna här nere fel.
En gång apporterade min hund två harben. De satt fast i ett snöre på ett sätt jag känner igen. Apporteringsvilt från fjolårets jaktprov som nog någon glömt bort att ta in
Nu minns jag inte hur långa de var tyvärr. Men väldigt långa.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.