Skelett från, ja.. vadå?

astronaut

Trådstartare
Någon har en aning om vilka dessa ben kan tänkas ha tillhört?

30741876.jpg

Sv: Skelett från, ja.. vadå?

Med tanke på hur dem ser ut så funderar jag på hare? eller kanske ekorre om de är små?

Hare var också min första tanke, men klorna såg så kraftiga ut...? Räv?

Med tanke på hur dem ser ut så funderar jag på hare? eller kanske ekorre om de är små?

Nä, alldeles för stora för en ekorre. Själva skelettet på bilden kan ha varit runt 40 cm långa. från tå - där benet slutade, ögonmåttligt mätt, vågade inte röra dom :p

Ser ut som en hare tycker jag och harar har ganska långa klor...
Dessutom så ser klorna längre ut när djuret dör och muskelvävnaden torkar/bryts ner (därav skrönan om att människans naglar växer efter döden!)

/Swat

Kommer precis från ett möte med ett gäng jägare, visade bilden där på kul och alla trodde att det var en hare!

Ingen trodde på hund eller räv!

/Swat

40 cm långa ben (som inte ens är helt från tå till höft) på en hare :confused:

Vad har de för jätteharar där de jägarna jagar måntro? Skulle vara roligt att se en sådan bjässe

40 cm långa ben är absolut ingen märklig storlek för en vuxen fälthare!

/Swat

Det fattas dock en bit på bilden, så benet är ju alltså längre än 40 cm.

Maken och jag säger båda räv i alla fall. Vi har flått tillräckligt många rävtassar för att veta hur dessa ser ut nakna. Om någon vill veta hur dylika ser ut, så kan jag fota nästa omgång nakna rävtår.

Ja jag är ju ingen jägare själv - använder endast apporteringsvilt och tar tillvara på skinn.

Var dock ut och mätte den enda har-skånk jag hade i frysen - från en hare av "medelstorlek". Den är 25-26 cm till hasleden, sedan har jag kapat humerus ca 4 cm ovanför leden så jag kan omöjligt säga hur långt det varit.

Du/ni kan säkert ha rätt och jägar-gubbarna här nere fel.

/Swat

En gång apporterade min hund två harben. De satt fast i ett snöre på ett sätt jag känner igen. Apporteringsvilt från fjolårets jaktprov som nog någon glömt bort att ta in :angel:

Nu minns jag inte hur långa de var tyvärr. Men väldigt långa.

Katter har väldigt runda tassar samt klor som kan dras in och är utformade lite mer som en "krok".

/Swat

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
559
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
843
Senast: ufot
·
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
526
Senast: ameo
·
Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
1 995
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse