Trossnästösa

Trådstartare
Någon som har erfarenheter från Skedsmo gårds banor i Norge? Ska dit 23-24/7 :D . Ideer för lämpligt boende typ campingstuge / hytte i närheten? Har hela familjen med så det är lite tufft att bo i bilen. Har läst igenom Norska TR men hittar inga större skiillnader mot Svenskt TR. Gör norskarna halt vid inridning (vi tog ju bort den 2002)? Tacksam för alla ideer :bow:

Sv: Skedsmo

banen på skedsmo betegnes som lett.. veldig lettgaloppert.. mange der som går null på tiden...God bane og debutere på!! :) vi gjør "hält" ved innridning..
Mange hoteller rundt der siden stedet ligger nærme gardemoen.. som er hovedflyplassen i norge..
hvilken klasse starter du??

Tack för svar, jag startar 90 klassen, det är hans 2:a 90klass så han är jättegrön så det var trevligt med en lätt bana. Har kollat med min förra svärmor som vill att vi bor hos henne i Nannestad, men jag har som sagt gubben med mig så han vill inte,karlar är löjliga, det var snart 20 år sen jag var i lag med min ex norrman och han bor ju inte hemma hos sin mamma längre så det hade varit jättemysigt att bo hos dem. Men nu blir det hotel i gardemoen eller ransjoens camping istället. Skall bli jättekul att komma iväg, jag älskar att vara i norge, det är så mysigt folk och stämning där. :D

jeg skal være med:) starter 100cm..
Banen er fin for unghester tror jeg:) gjorde min debut der i fjor.. liker banen veldig godt:)
Lykke til:)

Tack för alla tips Colette :bow: Såg dig i terrängen och hejade. Synd att det blev ett par stopp. Jättefin häst du har. Ska bli kul att se var jag hamnade när resultaten kommer ut (långt ned i listan men inte sist... :rofl: ). Jag var överlägset sämst i dressyren :angel: inte oväntat, men jag är jättenöjd med den ändå för han gick jättefint tills jag slog foten i sargen då blev det rodeo resten...... Han har bara varit i ridhus ett par gånger så han är inte så van. Hoppningen klantade jag mig och gjorde en dum sväng mot första hindret så vi rev, men sen gick det bra så det blev 4 fel i hoppningen. Terrängen gick han som ett spjut så där var det 0fel. Han bromsade lite på säckhindret för han trodde nog att det var skedsmo gårds gris som var ute på tur, han träffade den på morgonen och blev jätterädd :D
Jättetrevlig tävling som jag kommer försöka åka på nästa år igen. Kan varmt rekomendera bukere att åka till norge och tävla. Reglementet är detsamma (förutom att du inte får ha klocka i deb terrängen, hälsa när du går in och vet. bes. görs efter dressyr och hopp).

Hur gick det för din klubbkompis?
Finns resultatet på nätet?

Är Hasses förra ägare ...

hej hej...
tror kansje jeg så deg... hadde du en mørk brun hest?? fulblods??
Jeg var syk da jeg red i terrenget.. red med feber.. colette pleier alltid hoppe 0 i terrenget, men jeg var ikke helt med henne.
Fornøyd med insatsen siden jeg var syk!:D

Hoppas du mår bättre nu. Det var nog min klubbkompis Madde du såg på hennes fullblod. jag startade 2 nummer efter henne på en ganska ljusbrun med svart man och svans. Jag vet inte vad man ska kalla hästtypen för för han är korsning mellan travare och haflinger :crazy: men ganska mycket fullblod i kroppen och huvet är ett förvuxet ponnyhuvud.

Hasse skötte sig bra, Madde var inte alls nöjd med dressyren men hoppningen och terrängen gick jättebra och de slutade på 10 plats :banana: . Resultaten finns på www.rytter.no/terminliste. Han är för go Hasse och Madde var nöjd med tävlingen. Både hon och jag ångrade att vi inte valde 100 klassen istället för det var väldigt inbjudande banor.

jeg så deg!! hehe.. kjempefin hest du har!!:D
håper dere kommer tilbake neste år!!:)
en annen bane som er fin er tune, banen til sarpsborg og omegn rideklubb.. tror det går et stevne(tävling) der i september.
det var noen og tok bilder på tävlingen på skedsmo.
gå inn på mediatorget.no tror de kommer der om noen dager.. sikkert bilder av dere også:):D

Hei! Likte du banen i Norge?;) tror kanskje jeg snakket med deg.. jeg stod hvertfall i samme stallen som to svenske hester;) jaja.. så deg hvertfall i terrenget! GIkk jo bra:)

Ja det var nog vi som delade stall, för vi var de enda svenskarna där. Gick det bra med resan hem ni hade väl 40 mil att åka.

Hej! Varnånstans ligger Skedsmo? Hur långt från Strömstad? Vet nån om de har FT snart igen, lite prat om september, kan detta stämma? Vad har de för klasser? Var finns proppen för detta? Tacksam för svar! :)

er ikke flere tävlinger der i år :mad:
Men er en veldig fin i drammen 2-4 september.
sjekk ut http://www.rytter.no/t2.asp?p=23018
der er tävlingsterminen for fälttävlan i norge:D
sarpsborg har en fin tävling i september.. det er litt under en time fra strömstad..
skedsmo er ca 2 timer derfra

Hej! Å tack vad snällt! :D Hur långt från Strömstad ligger Drammen? Hittade proposition på den men inte på Sarpsborg, hur får jag tag på den? Tack på hjälpen :)

ca tre timer... proposisjonen til sarpsborg har sikkert ikke kommet enda..

Liknande trådar

Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 928
Senast: pulkaskurk
·
S
Övr. Hund Har en underbar DSG hane på 3år, han är världens mysigaste! Inne kan man bara ligga och gosa en hel dag, busig ute och lyssnar när man...
Svar
19
· Visningar
1 677
Senast: Novanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka