P
prallan
En vän har hemska skavsår mellan skinkorna som aldrig hinner läka då hon rider mycket. Har någon tips på hur hon kan få såren att läka???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag aldrig haft skavsår just där, men jag har eksem och i perioder sår som är svåra att läka för att ridningen skaver upp dom hela tiden. DuoDERM från apoteket har hjälpt mig massor! Sitter bra och skyddar huden från fortsatt skav, jag har haft de extra tunna. Såg att de egentligen är till för att användas vid stomi.. men jag har haft de vid sår som sagt och är jättenöjd. Det är som tunna klistriga plattor och blir som en extra hud som skyddarEn vän har hemska skavsår mellan skinkorna som aldrig hinner läka då hon rider mycket. Har någon tips på hur hon kan få såren att läka???
Hon rider mest barbacka, så sadeln borde inte vara problemet. Har du tips på bra ridtrosor?Byt sadel till en som passar ryttaren också. Bra underkläder är också väldigt viktigt. Har man en sadel som även passar ryttaren och bra underkläder så får man vanligtvis inte skavsår i första taget. Vanlig talk, typ babypuder är bra under tiden läkningen pågår och varma dagar för att ytterligare förebygga. Det bästa är om hon kan skippa ridningen under läkningstiden.
Hon rider mest barbacka, så sadeln borde inte vara problemet. Har du tips på bra ridtrosor?
Hon rider mest barbacka, så sadeln borde inte vara problemet. Har du tips på bra ridtrosor?
Haha, själv var jag skinnflådd om jag gjorde missen att rida i stringVilken modell av trosor som passar ens kropp kan vara lite knepigt att lista ut, jag får skavsår mellan skinkorna om jag har boxer/vanliga trosor medan string fungerar utmärkt. Så det beror nog lite på hur man är skapt oxå. Under tiden skavsår läker brukar jag ha nylonstrumpbyxor under ridbyxorna, så halkiga som det går Ibland får jag nämligen för mig att testa rida i andra trosmodeller, "just den här är ju så snäll och skön så det funkar säkert"... Samma resultat varje gång
Sova utan underkläder nattetid, så såren får luft?En vän har hemska skavsår mellan skinkorna som aldrig hinner läka då hon rider mycket. Har någon tips på hur hon kan få såren att läka???
Jag ska kolla med henne! Hon kör nu med duoderm och det funkar bra! Sen när plåstrena ska bort så testa med puder. Underkläder har hon boxermodell utan söm i bomull. Men jag hälsar att man kan testa cykelbyxorKom och tänka på en annan grej, i all hast här, så kanske att nån annan redan tipsat, hinner ej läsa nu. Cykelbyxor! Rida i det, skulle det kunna funka tro?