Tantcomeback
Trådstartare
Hjälp mig! Hur undviker man att få skav på fiffis yttre delar under ridpassen? Har testat trosor utan söm, vaselin, cykelbyxor mellan trosa och ridbyxa mm. Fruktansvärt pinigt att få skavsår där!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast så enkelt är det inte. Efter att ha fött barn så är fiffin väldigt annorlunda och jag får skav oavsett sadel. Jag har även gjort en justering av fiffin för att ta bort det som hängde och slängde utanför locken. Det problemet hade jag inte innan jag blev uttäjmd vid förlossningarna. Då red jag obehindrat i massa olika sadlar.En sadel som passar din anatomi är det dyra men tyvärr enda vettiga svaret. Trosor av glidigare material vet jag hjälper endel men är sitsen på sadeln fel utformad för ens egen anatomi så hjälper det inte nämnvärt.
Har man skador är det såklart en annan sak men en sadel som inte passar ens anatomi gör ju inte saken bättre.Fast så enkelt är det inte. Efter att ha fött barn så är fiffin väldigt annorlunda och jag får skav oavsett sadel. Jag har även gjort en justering av fiffin för att ta bort det som hängde och slängde utanför locken. Det problemet hade jag inte innan jag blev uttäjmd vid förlossningarna. Då red jag obehindrat i massa olika sadlar.
Jag rider ibland tretimmarspass i skog. Det som fungerar är att jag har klippt ut vadderingen från en cykeltrosa som jag lägger i ridbyxan innan jag sitter upp. Klarar inte av att mocka i cykeltrosan.
Salva och se till att vadderingen sitter rätt under passet.
Har du provat gelpadd?Hjälp mig! Hur undviker man att få skav på fiffis yttre delar under ridpassen? Har testat trosor utan söm, vaselin, cykelbyxor mellan trosa och ridbyxa mm. Fruktansvärt pinigt att få skavsår där!
Hjälp mig! Hur undviker man att få skav på fiffis yttre delar under ridpassen? Har testat trosor utan söm, vaselin, cykelbyxor mellan trosa och ridbyxa mm. Fruktansvärt pinigt att få skavsår där!
Tipsar också om detta.Har du provat gelpadd?
Har du provat att rida i lite "glidigare" trosor och så löpartights istället för ridbyxor? Funkar för mig
Sitt på sittbenen och inte fiffi! Min fiffi ligger aldrig emot sadeln, hur sitter man då?! Du ska inte jucka i sadeln
Du ska ju dock sitta på "trekanten" dvs sittben och blygdben.Sitt på sittbenen och inte fiffi! Min fiffi ligger aldrig emot sadeln, hur sitter man då?! Du ska inte jucka i sadeln
Jag använde gelpadd när jag fick problem i och för sig fick jag cystliknande knölar precis i vecket där innanlåret möter underlivet. De gjorde svinont, men gelpadden hjälpte.Har du provat gelpadd?