Skav av skydd/ boots

Miss Noora

Trådstartare
Tänkte be er om hjälp. Hästen ifråga är jätte känslig för skav, boots o skydd är i rätt storlek o sitter bra MEN trots detta lyckas hon få sår vissa terräng tävlingar/ träningar. någon som har tips på skydd / boots som minimerar skav eller finns det något man kan ha under bootsen o nedre kanten på skydden ?

Sv: Skav av skydd/ boots

Finns typ bandage/"strumpor" du kan trä på under skydden och sen vika ner över. Finns nog inte i Sverige men går säkert att beställa från England eller Tyskland. Sök Kentucky Tendon Grip

Har inte själv använt det men vet att många gör :laugh:

Jag brukar har vetflex för att min inte ska få skav av bootsen, en del inom travet kör så också (har jag hört).

Mjuka gummiboots funkar på min när inget annat gör. Att komplettera med babypuder funkar tills man rider ner i vatten :p

Liknande trådar

Utrustning Jag har en liten irländare 1,58 m hög med korta och ganska grova skenben. Hon slår sig inte på benen, men jag vill gärna ha senskydd...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 589
Senast: Marvin
·
Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 909
Senast: tuaphua
·
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 288
Senast: WildHorse
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 270

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka