gul_zebra
Trådstartare
Jag har ju skaffat katt i fredags. Innekatt i en lägenhet på markplan, som är skitskumt utformad så det enda som går att öppna är altandörren. Som gjort för att bli av med kissen så fort man vädrar alltså! Byggde således en skärmdörr, en provisorisk sådan av kompostgaller och myggnät. Göte har dock upptäckt att den går att klättra på så den ska förstärkas ytterligare.
Nu är ju det här inte någon jättebra skärmdörr, och jag ska byta ut den mot någon mer robust som kan användas även när man inte håller stenhåll på katten - jag vill kunna ha altandörren öppen både dagar och nätter utan att behöva oroa mig och hålla stenkoll den varma årstiden. Men hur ska en sån skärmdörr vara utformad? Att myggnät inte är speciellt hållbart säger ju sig självt. Fyrkantsnät? Håller det om Göte klättrar även på det? Andra förslag? Ju robustare desto bättre, helst vill jag ha nåt som ger möjlighet att ha altandörren öppen även när jag sover för att slippa den värsta hettan.
![Gote_har_upptackt_att_nar_man_jagar_en_fluga_kan_man_klattra_pa_den_dar_provisoriska_skarmdorren.jpg](http://cdn07.dayviews.com/110/_u1/_u6/_u2/_u8/u16284/40770_1376240180/Gote_har_upptackt_att_nar_man_jagar_en_fluga_kan_man_klattra_pa_den_dar_provisoriska_skarmdorren.jpg)
Nu är ju det här inte någon jättebra skärmdörr, och jag ska byta ut den mot någon mer robust som kan användas även när man inte håller stenhåll på katten - jag vill kunna ha altandörren öppen både dagar och nätter utan att behöva oroa mig och hålla stenkoll den varma årstiden. Men hur ska en sån skärmdörr vara utformad? Att myggnät inte är speciellt hållbart säger ju sig självt. Fyrkantsnät? Håller det om Göte klättrar även på det? Andra förslag? Ju robustare desto bättre, helst vill jag ha nåt som ger möjlighet att ha altandörren öppen även när jag sover för att slippa den värsta hettan.