Skapa hemsida med HTMLkod

M

millansnillan

Vilket program är bäst att använda? Eller duger anteckningar?
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Tja kan du HTML bra så går anteckingar bra.
Vill du har en mer avancerad editor så är EditPlus ett bra program
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Någonting man kan ladda ner eller vart finns det att köpa?
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

taccotad skrev:
Min sambo, som jobbar med att tillverka hemsidor, använder sig alltid av anteckningar.

Jag jobbar också med hemsidor och då mycket webbprogrammering inom olika språk ochdå är det gött med lite färgkoder samt en del bra inbyggda små hjälpmedel som en heldel editor har som anteckningar inte har.
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Funderade på, klarar anteckningar av att hantera HTMLkod lika bra som något program man köpt?


Färgkoder brukar ju gå bra att kopiera in från frontpage och liknande. Sen får jag väll lära mig alltefterhand.
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Hur HTML-koden hanteras beror på webbläsaren (Internet Explorer är t.ex. relativt dåligt på att tolka CSS).

HTML är HTML oavsett om du har knackat den själv eller använt en WYSIWYG-editor. HTML är ett kodspråk. Vilket program du använder för att få fram koden spelar ingen roll. Det är själva koden & webbläsaren som avgör hur hemsidan sedan kommer att se ut.
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Det viktigaste är att den är validerad och godkänd inom W3C normer.
Är den det och det är något skumt i din webbläsare då är det webbläsaren som gör fel :)
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Jag använder mig av anteckningar oftast. Har byggt alla mina hemsidor där (förutom en).

Programmet jag använt på den sista är Dreamweaver MX. Det är en WYSIWYG-editor. Riktigt bra faktiskt.

Hoppas du hittar någonting bra:p

/J
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Japp jag använder Dreamweaver MX för att bygga upp sajten och sedan använder jag editplus för att förfina och skriva in mina scriptkoder.

Går bäst så :D
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Gör du det.
Gillar speciellt den inbyggda FTP så jag bara skriver och sparar direkt på internet.
Finns visseligen i DW :)
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Okej:) Jag har inte riktigt kommit på det där med FTP ännu, men jag ska försöka lära mig det :p
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Perfekt om du vill ändra en liten kod snabbt utan att behöva skicka upp och ner med filerna :D
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Min personliga favorit är BBEdit som finns till Mac. Till PC har jag inte hittat något riktigt bra program än. Anteckningar funkar men är så trögjobbat. Har man väl kört BBEdit med fina färgkoder så vill man inte byta. :p Ska spana in det där du föreslog när jag kommer hem ikväll.
 
Sv: Skapa hemsida med HTMLkod

Back in the days när jag knackade HTML använde jag mig av en rätt underbar liten texteditor kallat UltraEdit, som hjälpte till genom att sätta olika färger på taggar och script och sånt. Väldigt användbart om man, som jag, skriver lite för snabbt och missar tecken lite här och var. :angel:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Kanske finns det någon mer teknisk än mig. Kalasdags och kompisarna önskar sig vbucks, alltså valutan i Fortnite. Det är oklart vilka...
Svar
6
· Visningar
439
Senast: AlinaT
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
629
IT & mobiler Jag rensar och rensar och rensar i min mobil. Jag tar bort foton, videos och appar jag inte använder oftare och oftare. Ändå är mobilen...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
8 340
Senast: Septicemia
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp