skäm ut !

mandaaa_

Trådstartare
oh jag var på första tävlingen igår med nya hästen jag rider och så.
första klassen, 1 m, där gick allt katastrof. Jag petade iof bara ett hinder men jag red verkligen inte, jag bara satt och åkte :confused: så jag var absolut inte peppad till 110 men när jag sen snackat lite med pappa så var jag på hugget igen.

Kunde hela banan kalas och hade gått igenom alla svängar fleeeera ggr i huvudet.
det var med en kombination, vi har aldrig hoppat kombinationer, så jag var väääldigt nervös inför den och hoppade väl enbart kombinationen ca 20 ggr i huvudet.

Sen iaf så hinder nr två var jag så klantig och la in ett till galoppsprång när jag igentligen visste, nej låt henne gå härifrån. så hon rev den och medans jag astt och funderade "åkte bommen i backen eller inte" så vips var nästa hinder där och jag hade tappat hela hästen så hon bröt ut en gång, men tog de klockrent nästa gång.

Efter några hinder var det kombinationen och den tog vi klockrent så allt jag hade i huvudet var YEEEES WEEE VI KLARADE DEN!! så jag red ut från banan och insåg då att jag glömde dom två sista hindrena :eek: :eek:

jag höll på att dö där borta !
hur fan kan man missa dom två sista hindrena !?!? :rofl:

förstår inte varför jag är så okoncentrerad när jag rider haha

Sv: skäm ut !

när man är nervös kan vilka tokigheter som helst hända..
du är inte ensam.

träna lite mera och mentalt framförallt.
Ha inte så stora krav , gå in för o lära dig och ha KUL.

man "lär av sina misstag" :D du är inte ensam ;) en av mina gamla elever blev så nervös så hon hoppade en oxer baklänges :o

själv hade jag en ganska svår ponny när jag va ung, fösta starten gick...inte bra :o det va 2 hinder efter varanndra sen skulle man svänga höger, det gjorde inte vi för jag tappade kontrollen redan efter 1-a hindret(tänkte oxå mer på banan än på vad jag höll på med). ponnyn tog staketet och även domarbordet istället :o skenade iväg som en galning för att skena tillbaks när h*n insåg att h*n va själv. när jag väl fått stop på ponnyn hördes det i högtalarna "välkommen tillbaks med din ponny när du har kontroll på den" uahh, vad jag skämdes :o :o

sedan ville h*n inte gå på transporten hem, trasslade i flera timmar :o men efter 2 år tävlade vi msv hoppning med segrar och placeringar ;) :D

men ja känner nästan lite press på mig för hästen har sån enorm kapacitet och det känns så dumt då om man vägrar eller river på 110 när hästen luften på 140 eftersom hästen inte är min.

men hur tränar man sig mentalt ?

oh nej, okej ditt var faktist värre :rofl:
aja de är bara en hunting kvar sen är säsongen över för oss och då ska vi bannemej traggla dressyr dagarna i ända :D

Hehe, det är sånt som händer! Alla har nog vart med om att göra bort sig rejält. Jag minns min första hoppträning med min b-poony, oj vad pinsamt! Jag tror att han bröt ut ca 30 ggr, minst! :o Sen när vi lärt känna varann gick det dock bättre;)

jo iof, vi känner inte varandra så bra heller och hon är jätte svår i dressyren så jag antar att det kommer gå bättre efter vintern när vi verkligen kommer träna dressyr mkt.
för hoppningen har man på henne, men jag har inte dressyren ännu.

Ha ha härligt. Men som ovanstående säger när man är riktigt koncentrerad och nervös får man hjärnsläpp :D

Min väninnas debut i 1,20 var riktigt rolig.Hela banan gick klockrent hon tog hinder för hinder och när de närmade sig sista hindret insåg hon helt plötsligt att herrejävlar jag kommer bli felfri! Så genast började hon plocka och hålla på uppe på ryggen för att det skulle bli bra hästen blir irriterad och de petar.
Nu kunde man välja om man ville ta jokerhindret också och hon tänkte för att ha en chans för placering och hela banan gick ju bra (förutom det sista så varför inte?) Dessutom var det ett lite smalare räcke med en liten, liten regnbåge under. Smalräcken hade hon tränat på hemma och hästen är inte tittig alls. Hon lägger in (tror det var 6) galoppsteg och precis innan hästen hoppar av så tittar han ner och får syn på regnbåge och står på bromsen så min väninna fick fint hoppa hindret själv.

Mina edskapader ska vi inte gå in på heller :D

hahaha nee fy fan vad tråkigt för henne !
men det blir väl bättre ju mer man kommer ut hoppas jag ;)

trösta dig med att "man gör ju som bekant inte samma misstag 2 ggr"
;) :angel:

Som tævlingsryttare och åskådare har kan jag konstatera en sak. Att gøra misstag ær helt okej och ingenting att skæmmas før. Folk kommer inte ihåg det. Att dæremot skrika slå eller sporra hæsten på banan ÆR pinsamt och folk kommer ihåg dig før alltid. Så så længe du ær snæll med hæsten så ær det fritt fram att klanta sig nån gång då och då. Det kan bara bli bættre med tiden men det krævs øvning på tævlingsbanan likvæl som hemmabanan før att nå toppen:bump:

när jag va liten och hoppade B-ponny var jag på min första LA inne i ett ridhus hela banan gick bra, fram till den baouta höga oxern och min lilla ponny ville inte hoppa å vejade,

hindret stog alldelse vid in/utgången och där står mamma å tittar, båda tyglarna hade hamnat på samma sida och jag frågade mamma desperat efter hjälp men då försökte hon förklara lungt å försiktigt att hon får inte hjälpa mig, snorförbannad och fattar inte varför klänger jag över hela halsen och får äntligen tillbaka tyglarna på rätt plats. men oj oj oj det va pinsamt när man va lite :rofl:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 336
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
404

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka