Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I Sverige, därför att de är flyktingar, så länge om det behövs.
Som flykting så får man nöja sig med att vara omhändertagen.
Hur det skall ske kan man inte räkna med att ha någon rätt att påverka.
"Beggars can't be choosers"
Fast jag tänker att så länge man är öppen med vad som gäller, vilka möjligheter som finns och vad som händer så behöver det inte gå så långt att människor känner sig överkörda.
Men det kan ju vara så att just en av dessa flyktingar är en rättshaverist som inte kan se längre bort än sin egen näsa och uppviglar de andra. Hen kommer att skrika högt i tidningarna om övergrepp när det inte serveras oxfile. I så fall tror jag hen kommer att trivas i Sverige, vi har alldeles för stort tålamod med dylika.
Det är alltid lätt att döma, när man bara har en sida av saken.
Jag är helt säker på att den andra parten har en helt annan berättelse om det som sker.
Ingen part ljuger - det beror enbart på hur man som person uppfattar situationen.
Säker källa
Hur vet du att ingen part ljuger? Ett antal olika medierföretag rapporterar mycket samstämmigt och i minst ett fall efter direkt intervjuv med minst en flykting. Fakta kan vi därmed troligen lita på. Om de blivit lovade att få bo i Malmö vet vi inte då vi bara har en utsaga om det. Det är dock inte helt omöjligt att någon ljuger för att skaffa sig själv fördelar. Jag tror inte att flyktingar är mer benägna att ljuga än svenskar men jag tror å andra sidan inte heller att de är bättre i det avseendet. Människor har tyvärr en förmåga att ljuga för att visa sig själva i en bättre dager/skaffa sig fördelar.Det är alltid lätt att döma, när man bara har en sida av saken.
Jag är helt säker på att den andra parten har en helt annan berättelse om det som sker.
Ingen part ljuger - det beror enbart på hur man som person uppfattar situationen.
Hur vet du att ingen part ljuger? Ett antal olika medierföretag rapporterar mycket samstämmigt och i minst ett fall efter direkt intervjuv med minst en flykting. Fakta kan vi därmed troligen lita på. Om de blivit lovade att få bo i Malmö vet vi inte då vi bara har en utsaga om det. Det är dock inte helt omöjligt att någon ljuger för att skaffa sig själv fördelar. Jag tror inte att flyktingar är mer benägna att ljuga än svenskar men jag tror å andra sidan inte heller att de är bättre i det avseendet. Människor har tyvärr en förmåga att ljuga för att visa sig själva i en bättre dager/skaffa sig fördelar.
Utifrån det du skriver tolkar jag det som att du anser att människor aldrig ljuger medvetet.Sanningen kan vara totalt olika, utifrån vems historia du hör.
Det behöver inte betyda att någon part faktiskt ljuger, man tolkar och tar in saker olika, ofta beroende på vilken historia man har med sig.
Gärna citat ur tidning eller liknande.
Utifrån det du skriver tolkar jag det som att du anser att människor aldrig ljuger medvetet.
Jag förstår fortfarande inte hur du kan veta det men om vi är överens om att löftet om inkvartering i Malmö kan vara både sanning och lögn så är jag helt nöjdIngen part ljuger - det beror enbart på hur man som person uppfattar situationen.
Tror du på allt som står i tidningen?Gärna citat ur tidning eller liknande.
Det finns inget i Malmö. Passar inte det så går det bra att lämna landet.Om bra då är vi överens. Det var den här raden som fick mig att börja fundera.
Jag förstår fortfarande inte hur du kan veta det men om vi är överens om att löftet om inkvartering i Malmö kan vara både sanning och lögn så är jag helt nöjd
Nej men det ger ju lite mer "kött på benen" än om man hävdar att alla asylsökande t.ex hugger hål i parketten för att odla potatisFör allt som står i tidningen är sant?
Nej men det hindrar faktiskt inte att någon ljuger om det för att slippa bråk. Att någon ljuger i den här situationen är ju klart men frågan är vem.Det finns inget i Malmö. Passar inte det så går det bra att lämna landet.
Nej men det ger ju lite mer "kött på benen" än om man hävdar att alla asylsökande t.ex hugger hål i parketten för att odla potatis