J
julia_v
Vi har ju problem med Leo och andra hundar, det har alltid varit ett problem och vi har försökt med det mesta,
vi har gått flera kurser, vi tränar med våra uppfödare osv.
Han tar helt enkelt över ledarskapet vid hundmöten, och struntar i vad vi säger, vi har nu fått ett ultimatum
från räddningsverket (leo blev godkänd på 1:a räddningshund-testet) att ger han sig inte med sina aggresiva utfall mot andra hundar, så går vi inte vidare i utbildningen
Polisen som bedömde leo, ansåg att detta var en träningssak
och att många hundar är eggressiva mot andra hanar,
MEN att de måste lära sig att de inte FÅR bete sig..
så nu har jag funderat på att testa ett skällhalsband med kontroll för att korrigera honom vid möten (jag erkänner att jag HATAR att använda mig av "hjälpmedel" i träningen,
och det känns lite som om man har misslyckats )
Vi ska även träffa en hundpsykolog ang detta.
Vad anser ni om att ta hjälp tillfälligt av ett sådant
hjälpmedel?
Är det åt h-e fel?
Han är INTE rädd för andra hundar, utan ogillar andra hanar.
tacksam för era råd.
mvh julia
vi har gått flera kurser, vi tränar med våra uppfödare osv.
Han tar helt enkelt över ledarskapet vid hundmöten, och struntar i vad vi säger, vi har nu fått ett ultimatum
från räddningsverket (leo blev godkänd på 1:a räddningshund-testet) att ger han sig inte med sina aggresiva utfall mot andra hundar, så går vi inte vidare i utbildningen
Polisen som bedömde leo, ansåg att detta var en träningssak
och att många hundar är eggressiva mot andra hanar,
MEN att de måste lära sig att de inte FÅR bete sig..
så nu har jag funderat på att testa ett skällhalsband med kontroll för att korrigera honom vid möten (jag erkänner att jag HATAR att använda mig av "hjälpmedel" i träningen,
och det känns lite som om man har misslyckats )
Vi ska även träffa en hundpsykolog ang detta.
Vad anser ni om att ta hjälp tillfälligt av ett sådant
hjälpmedel?
Är det åt h-e fel?
Han är INTE rädd för andra hundar, utan ogillar andra hanar.
tacksam för era råd.
mvh julia