Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi har en lapphund som släpper rätt mycket hår och funderar nu på om en skaftdammsugare kunde vara en bra grej. Är de värda sin peng eller är det mer effektivt med en traditionell dammsugare?
Vi har en lapphund som släpper rätt mycket hår och funderar nu på om en skaftdammsugare kunde vara en bra grej. Är de värda sin peng eller är det mer effektivt med en traditionell dammsugare?
Jag har en robotdammsugare som får gå varje dag då jag är på jobbet. Sedan får jag använda snabeldraken under soffan och på ställen där robotdamsugaren inte kommer åt. Det tycker jag funkar bra. Jag får tömma behållaren till robotdammsugaren från hund och katthår varje dag så den gör uppenbarligen sitt jobb.
Jag har ocksa inkopt en romba (som ar for "pets" och klarar mattfransar) som kor varje natt och ar smallfull varje morgon. Pa dagen lyfts hon (Rosie, som Jetson's hembitrade) in i sovrummet och samlar dar ihop en hel full behallare till.
Nar jag och hundarna var borta i 4 dagar var hon inte ens halv full, sa maken. Faktum ar dock att det ALDRIG flyger omkring tussar med har nagonstans i huset sedan Rosie flyttade in.
Min är också en roomba men jag vet bara att den heter något med 960. Jag hade dålig fantasi och döpte den till Goomba. Jag var ganska skeptisk till dem först men som sagt, de verkar sköta sitt jobb. Enda problemet är att den inte tar sig in i hallen på grund av en tröskel så där får det bli sop eller snabeldraken.
Enda fördelen är att de är mindre bökiga att dra fram. Kompletterar, ersätter inte, dålig på damm tycker jag. Bra på smulor som inte är gigantiska. Snor in långt hår som bara sjutton.Vi har en lapphund som släpper rätt mycket hår och funderar nu på om en skaftdammsugare kunde vara en bra grej. Är de värda sin peng eller är det mer effektivt med en traditionell dammsugare?
Jag har både och. En vanlig när det ska städas "på riktigt" och en med skaft som är lätt att ta fram när hunden dragit in grus/gräs m m. Den har ju inte alls samma sugkraft men vinner på att den är lätt att plocka fram och har ingen sladd att hålla reda på.