Skaffa katt?

Minerva

Trådstartare
Har sutte o funderat o haft mig ett tag hä nu.. Har just nu en hund.. 8 årig blandis tik, har en kompis som jag ev kommer att skaffa en valp från..
men blir mer o mer osäker på om ja vill ha en hund än på ett tag..
så ja ha funderat på kissekatter...
Egentligen är de finare än hundar...

Detta kommer dock inte hända förns tiken jag har gått bort o jag har flyttat..
men vad ska man ha för ras? :o
Vill helst ha en renrasig, inget fel på bonnkatter, har bara haft det i mitt liv underbara men vill ha nått som man kan se bakåt o VETA vilka föräldrarna är å så...

Jag har alltid älskat Siameser!
Orientaler o sånt som liknar siameser är åxå underbara :)
Långhåriga katter är oxå underbara! :o
O jag har på senare tid föllit för rexarna, devon o cornisch (stavas?)

Så till er vad tycker ni?
Jag vill att min blivande katt ska kunna vara ute oxå, o va en trevlig o social individ :)

Vad har ni för tips? :D

Sv: Skaffa katt?

Dom raser du tagit upp (siam., orientaler och rex) är alla väldigt sällskapssjuka och är mer som en hund än som den traditionella självständiga katten man tänker sig. Jag har rexar och dom är väldigt krävande, dom ska vara med jämt och skriker högt om dom inte får det. Sen jag skaffade rex för 3 år sedan har jag inte varit på toa hemma en enda gång själv;) Ska du skaffa en så social ras rekomenderar jag därför att du skaffar minst två.

Vad menar du med att du vill att katten ska kunna gå ut? Alla raser kan vara ute under gynsamma väderförhållanden men t.ex. rexar lämpar sig inte som utekatter då dom inte har några direkta täckhår som skyddar mot väder och vind.

den här hemsidan finns en hel del katter beskrivna så får du lite översikt..

Okej tack så mycket :)
Ja jag vill inte att katten ska vara enbart innekatt, utan kunna vara ute om den vill det :)

ska kika in den där hemsidan :)

Bor du bra till att ha utekatt? Var noga med att klargöra för uppfödaren att du tänkt ha den ute, det kan hända att du möter på motstånd. Det är inte alla som säljer till ev. utevistelse.

Okej tack så mycket :)
Ja jag vill inte att katten ska vara enbart innekatt, utan kunna vara ute om den vill det :)

ska kika in den där hemsidan :)
Va härligt för misse att få vara ute. Rekomenderar dock att du bygger en rastgård som begränsar utevistelsen.

jadå, som det är nu, men som sagt så kommer kattköpet inte att bli förns tiken går bort, vet ju inte hur länge hon lever :p
Men får se när det blir.

Liknande trådar

Övr. Katt Funderar lite, OM det blir möjligt/lämpligt för mig att skaffa katt i framtiden och i så fall vilka raser som skulle kunna passa? Är...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 231
Senast: Caoimhe
·
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 158
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar