Har efter mycket tänkande fram och tillbaks på att köpa katt igen om tycke uppstår. Det är en vuxen katt från ett katthem.
Har funderat mycket fram och tillbaks, och även tänkt på hund som jag också haft tidigare i livet.
Men katt är lite mer självgående och kan gå på lådan när den vill och om jag skulle bli lite senare hem behöver jsg inte stressa.
Men katten kan inte gå på promenader eller hänga med på samma sätt som hund.
Men katt är ett gott sällskap och man är inte ensammen hemma.
Jag har varit kattlös i några år.
Främst innekatt till att börja med och längre fram kanske ute när jag är hemma. Beror på vad katten är van vid.
Kostnader varje månad:
Försäkring tänker då veterinärvård.
Foder tänker blötmat som huvudfoder men med lite torrfoder. Vet inte vad katten är van att äta ännu.
Kattsand en 10 kg ever clean ?
Eller vilken sand luktar lite/parfymfri så gott som dammfri och klumpar sig bra?
Har jag tänkt rätt om det kommer att ligga runt ca 1200kr i månaden?
Mycket tacksam om ni skrivet om jag glömt något
Sen är det vaccination, ev tandstens borttagning och vad mer brukar det vara? För utom det som man inte kan planera?
Katten är kastrerad och vaccinerad hos djurhemmet.
Vad skiljer på kattförsäkringarna nu för tiden?
Har funderat mycket fram och tillbaks, och även tänkt på hund som jag också haft tidigare i livet.
Men katt är lite mer självgående och kan gå på lådan när den vill och om jag skulle bli lite senare hem behöver jsg inte stressa.
Men katten kan inte gå på promenader eller hänga med på samma sätt som hund.
Men katt är ett gott sällskap och man är inte ensammen hemma.
Jag har varit kattlös i några år.
Främst innekatt till att börja med och längre fram kanske ute när jag är hemma. Beror på vad katten är van vid.
Kostnader varje månad:
Försäkring tänker då veterinärvård.
Foder tänker blötmat som huvudfoder men med lite torrfoder. Vet inte vad katten är van att äta ännu.
Kattsand en 10 kg ever clean ?
Eller vilken sand luktar lite/parfymfri så gott som dammfri och klumpar sig bra?
Har jag tänkt rätt om det kommer att ligga runt ca 1200kr i månaden?
Mycket tacksam om ni skrivet om jag glömt något
Sen är det vaccination, ev tandstens borttagning och vad mer brukar det vara? För utom det som man inte kan planera?
Katten är kastrerad och vaccinerad hos djurhemmet.
Vad skiljer på kattförsäkringarna nu för tiden?