Skaffa ett liv för f-n

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så borde nog någon säga till mig just nu. Jag är inne i något slags segt läge utan att egentligen komma till skott med särskilt mycket. Jag satt nyss och skulle skriva en inköpslista över vad jag behövde handla för mat. Efter 6 saker kom jag inte på mer. Då kan jag lika gärna strunta i att åka till stan och handla det på vägen hem från jobbet i morgon i stället.

Egentligen borde jag ta ett större grepp om hemmet också och städa. Jag har tydligen varit lite släpphänt på sistone. Lite har jag visst plockat undan och en tvättmaskin orkade jag tydligen också få igång, men det räcker inte riktigt.

Någon ponnyridning har det inte heller blivit av den här helgen. Fröken frieser red jag ju igår och sen har jag gått långpromenad både igår och idag, men jag valde helt fel skor idag. Gympadojor i snöslask är ingen vinnande kombination.

Annars sitter jag mest vid datorn och häckar. Den andra bloggen fick sig en uppdatering så något vettigt har jag väl gjort även framför skärmen, men det blir lite för mycket av den varan. Jag borde göra mer av annat. Det är nog bara en tidsfråga innan jag har fyrkantiga ögon.

Vintern är bra trälig. Igår fick vi i alla fall lite smak av vår då det var barmark nästan överallt och jag noterade även att mina perenner börjat spira. Det var bl.a. kantnepeta, vitpytta, pion och mynta trots att det faktiskt bara är februari! Jag kan inte riktigt påminna mig om att jag sett spirande perenner så tidigt förut. Men det satte ju fart på livsandarna igen och hade en positiv påverkan på humöret.

20150221_115810-liten.jpg

Vitpytta

Tänk om jag skulle orka städa lite nu då?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp