Skaffa barn med någon man inte är kär i?

Han verkar ju beredd på det eftersom vi fortfarande ses så.
Jag minns en annan tråd, där du antog att killen du dejtade innan inte ville vara tillsammans med dig för att han tyckte att du var ful (men att han uttryckligen aldrig sagt så). Du har uttryckligen sagt att du inte är attraherad av honom, och pratat nedsättande om hans könsorgan. Hur jävla kul tror du det är?
 
Men ni har helt krasst inte känt varandra så länge. Han kan hoppas att du kommer få känslor för honom längre fram. Är han kär i dig hittar han förmodligen på tretusen ursäkter till att du inte känner lika mycket för honom (än).

Kan du svara på frågan folk ställer hela tiden och som du konstant duckat? Har du sagt till honom att du inte är kär i honom, att du bara ställer upp på sex för att man ska ha sex och för att dina tjejkompisar tydligen också förnedrar sig med att ha sex av någon slags uppoffring? Att du vill ha barn med honom, men enbart för att du vill ha barn och han verkar vara en vettig person (vilket du inte kan veta efter så kort bekantskap)?
Jag kanske kan bli kär i och älska honom med tiden, vem vet, då är det fint dumt att säga nåt
 
Jag skulle vilja påstå att när man bara känt varandra i någon månad så är det inte möjligt att älska varandra. Då handlar det om passion och förälskelse.
Lev med honom någpt år och se var ni hamnar innan ni tar något viktigt beslut.

Jag själv har alltför lätt att bli förälskad. Jag blir helt förblindad och önskar att nästa gång få lära känna mannen ordentligt först, och därifrån att kärleken utvecklas.
Ja men precis, tack!
 
Jag kanske kan bli kär i och älska honom med tiden, vem vet, då är det fint dumt att säga nåt
Men snälla människa, varför nöjer du dig med det? Varför ta något slags substitut bara för att slippa vara ensam? Och flera personer vittnar ju om att du skrev rent av kränkande saker om honom i din andra tros igår som försvann i uppdateringen, det spär ju bara på frågan varför?!
 
Han verkar ju beredd på det eftersom vi fortfarande ses så.

Det är inte så att han hoppas att relationen och dina känslor för honom ska utvecklas till betydligt mer? Om ni varit ihop i en månad hittills, så är ju förhållandet nytt ännu. Han kanske är beredd att ge det en ärlig chans, iom sina känslor för dig. Det är inte riktigt samma sak som att vilja leva så långsiktigt, det låter som en grov förenkling att dra den slutsatsen utifrån att ni fortsätter att ses hittills.

Igen, min reflektion utifrån inläggen i denna tråd. Jag såg inte den förra och känner ingen av er. Men ställ er frågan hur ni kommer att se på er relation om/när nån av er träffar nån annan. Nån som kan erbjuda ett förhållande där båda är kära i varandra, och allt det som du/han egentligen vill ha. Oavsett om det sker om tre månader, när du är gravid, när ni redan har barn ihop osv. Det verkar finnas en hej del scenarion som behöver redas ut, åtminstone i teorin, eftersom ert förhållande bör förbli bra även i det läget (om jag nu tänker på barnets bästa, främst. Finns inget barn så är det ju "bara" att göra slut och klippa banden, om det nu blir så.).
 
Men snälla människa, varför nöjer du dig med det? Varför ta något slags substitut bara för att slippa vara ensam? Och flera personer vittnar ju om att du skrev rent av kränkande saker om honom i din andra tros igår som försvann i uppdateringen, det spär ju bara på frågan varför?!
Jag vill inte vara ensam och han är snäll mot mig, vi har kul ihop osv.
 
Det är inte så att han hoppas att relationen och dina känslor för honom ska utvecklas till betydligt mer? Om ni varit ihop i en månad hittills, så är ju förhållandet nytt ännu. Han kanske är beredd att ge det en ärlig chans, iom sina känslor för dig. Det är inte riktigt samma sak som att vilja leva så långsiktigt, det låter som en grov förenkling att dra den slutsatsen utifrån att ni fortsätter att ses hittills.

Igen, min reflektion utifrån inläggen i denna tråd. Jag såg inte den förra och känner ingen av er. Men ställ er frågan hur ni kommer att se på er relation om/när nån av er träffar nån annan. Nån som kan erbjuda ett förhållande där båda är kära i varandra, och allt det som du/han egentligen vill ha. Oavsett om det sker om tre månader, när du är gravid, när ni redan har barn ihop osv. Det verkar finnas en hej del scenarion som behöver redas ut, åtminstone i teorin, eftersom ert förhållande bör förbli bra även i det läget (om jag nu tänker på barnets bästa, främst. Finns inget barn så är det ju "bara" att göra slut och klippa banden, om det nu blir så.).
Jag kommer inte att träffa någon annan jag ev blir kär i
 
Jag kommer inte att träffa någon annan jag ev blir kär i

Det kan varken du eller nån annan veta. Och ni är två i relationen, så även om du aldrig gör det kan just det scenariot inträffa. Han kanske gör det. Det är ett scenario som ni kan behöva hantera, om ni väljer att skaffa barn trots att dina känslor inte förändras för honom.
 
Det kan varken du eller nån annan veta. Och ni är två i relationen, så även om du aldrig gör det kan just det scenariot inträffa. Han kanske gör det. Det är ett scenario som ni kan behöva hantera, om ni väljer att skaffa barn trots att dina känslor inte förändras för honom.
Jo jag vet det då jag endast blivit kär i folk jag internetdejtat, och nu när vi är ihop dejtar jag inte
 
Det udda är att du i andra diskussioner uttrycker hur viktigt det är för dig att din partner hela tiden bekräftar dig, ditt utseende och er relation. Att det är viktigt att han verkligen älskar dig.

Hur hade du reagerat om någon var tillsammans med dig bara för din livmoder, trots att han inte tycker du är attraktiv och knappt funkar att ha sex med p g a ditt utseende?
 
Det udda är att du i andra diskussioner uttrycker hur viktigt det är för dig att din partner hela tiden bekräftar dig, ditt utseende och er relation. Att det är viktigt att han verkligen älskar dig.

Hur hade du reagerat om någon var tillsammans med dig bara för din livmoder, trots att han inte tycker du är attraktiv och knappt funkar att ha sex med p g a ditt utseende?
Det hade varit jobbigt
 

Liknande trådar

Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 035
Senast: Twihard
·
Relationer Hejhopp. Bönar och ber efter nått svar från någon klok människa med lite livs erfarenhet. Har visserligen lite själv betoning på lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 050
Senast: Mabuse
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 410
Senast: Jeps
·
Kultur Om man vill åka till Stockholm över dagen med ett barn, vad gör man då? Barnet i fråga är 7 år. Gärna relativt nära station, alt smidigt...
Svar
15
· Visningar
832
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp