Trilla
Trådstartare
Ja,precis ,när husse går ned till stallet och ska morgon fodra ,hör han världens brak innefrån stallet och när han kommer in så står c-ponnyn (som denna dag ska iväg på tävling) på tre ben och blöder näsblod!
Tävlingsdagen blev ju inställd,vet. kom ut och sa att vi vänta och se om det "bara" är nån muskel som har blivit rejält sträkt mm..
Visar sig sen dagen efter att hon tyckte inte alls att han har blivit bättre och det blev häst ambulans upp till uppsala.
varför han jämt blödde näsblod när han åt osv,det va ett mysko för oss.
Där uppe på kliniken fick han vara i en hängvagga och sedan dagen efter röntgades han.
De hittade inget fel på bakbenet,inget brytet-ingenting.skönt på ett sätt men på ett sätt inte,då man vil ju veta varför han har så himla ont
Varför han blödde näsblod va för att han hade en fraktur på typ käken. Inget som han har ont av -han äte osv,det va alltså bara en lite fraktur-som han som tur va inte lider av.
men nu undrar jag/vi,vad är det för fel på benen? det sitter högt uppe,runt höften.han har en del gånger inte allt för ont men på kvällen har han jätte ont.
jag undrar om nån anna har råkat ut för en sådan här liknande sak?
Vi funderar om höften är förskjuten på nått sett,eller är det en muskel skadad?
Nån som har vart med om nått liknande?
han har röngtags osv och ska nu ha box vila ett par veckor ...
ja just det ja,vi vet att det inte har varit nått/nån därinne för de hade de andra hästarna varit upprörda,speciellt den gamle han hade sagt till...
Nån som har varit med om nått liknande??
Tävlingsdagen blev ju inställd,vet. kom ut och sa att vi vänta och se om det "bara" är nån muskel som har blivit rejält sträkt mm..
Visar sig sen dagen efter att hon tyckte inte alls att han har blivit bättre och det blev häst ambulans upp till uppsala.
varför han jämt blödde näsblod när han åt osv,det va ett mysko för oss.
Där uppe på kliniken fick han vara i en hängvagga och sedan dagen efter röntgades han.
De hittade inget fel på bakbenet,inget brytet-ingenting.skönt på ett sätt men på ett sätt inte,då man vil ju veta varför han har så himla ont
Varför han blödde näsblod va för att han hade en fraktur på typ käken. Inget som han har ont av -han äte osv,det va alltså bara en lite fraktur-som han som tur va inte lider av.
men nu undrar jag/vi,vad är det för fel på benen? det sitter högt uppe,runt höften.han har en del gånger inte allt för ont men på kvällen har han jätte ont.
jag undrar om nån anna har råkat ut för en sådan här liknande sak?
Vi funderar om höften är förskjuten på nått sett,eller är det en muskel skadad?
Nån som har vart med om nått liknande?
han har röngtags osv och ska nu ha box vila ett par veckor ...
ja just det ja,vi vet att det inte har varit nått/nån därinne för de hade de andra hästarna varit upprörda,speciellt den gamle han hade sagt till...
Nån som har varit med om nått liknande??