F
Frieserhäst
Min häst blev skadad som 5 åring, var riktigt halt under 1 år utan att veterinärerna kunde hitta
något fel på henne. Bytade tillslut veterinär och en fraktur på strålbenet.
Hon blev bättre mot slutet och fick vila ett par månader till och blev helt frisk.
Har ridits som vanligt efter detta. Jag fick låna ut på foder p.g.a. graviditet och hon
har stått där i 1 år nu och är halt igen.
Vi körde upp till samma djursjukhus förra veckan där skadan konstaterades och
nya bilder togs. Veterinären räknade med 0.5-1 grads hälta och ansåg att
hon kunde gå lite i alla gångarter man kanske inte fullt ut.
Hon skulle visa bilder (förra och nya) för en expert för att se om frakturen har
förflyttat sig. Om det e därför hon var ok innan men inte nu.
Hur ska jag nu göra med denna häst? Hon är köpt för att bli tävlingshäst.
Att ha häst är dyrt, och vill/kan jag betala för en häst jag inte kan använda som jag vill?
Att ta föl verkar så otroligt komplicerat innom denna rasen, och har jag råd att
hålla märr+ föl, med dålig inkomst och tid?
Jag är så kluven.. Sälja känns ju knappt lönt, vem vill betala för en häst som inte går att ridas.
Dessutom så vill jag ju behålla henne, vi har verkligen gått igenom allt tillsammans.
hjälp
något fel på henne. Bytade tillslut veterinär och en fraktur på strålbenet.
Hon blev bättre mot slutet och fick vila ett par månader till och blev helt frisk.
Har ridits som vanligt efter detta. Jag fick låna ut på foder p.g.a. graviditet och hon
har stått där i 1 år nu och är halt igen.
Vi körde upp till samma djursjukhus förra veckan där skadan konstaterades och
nya bilder togs. Veterinären räknade med 0.5-1 grads hälta och ansåg att
hon kunde gå lite i alla gångarter man kanske inte fullt ut.
Hon skulle visa bilder (förra och nya) för en expert för att se om frakturen har
förflyttat sig. Om det e därför hon var ok innan men inte nu.
Hur ska jag nu göra med denna häst? Hon är köpt för att bli tävlingshäst.
Att ha häst är dyrt, och vill/kan jag betala för en häst jag inte kan använda som jag vill?
Att ta föl verkar så otroligt komplicerat innom denna rasen, och har jag råd att
hålla märr+ föl, med dålig inkomst och tid?
Jag är så kluven.. Sälja känns ju knappt lönt, vem vill betala för en häst som inte går att ridas.
Dessutom så vill jag ju behålla henne, vi har verkligen gått igenom allt tillsammans.
hjälp