E
emmiz79
Har fått ett litet problem... Min häst fick en spark på övre delen av frambenet på utsidan, upptäcktes igår och hon fick flytta till sjukhage. Enligt veterinär "bara" en muskelskada och hon tyckte hästen kunde gå ute med flocken (lösdrift) eftersom att det är bra att hon rör sig. Hon är helt ohalt i skritt, men inte i trav (upptäckte skadan då hon snubblade till efter några travsteg och inte ville sätta ner benet sen...) och sparken har hon ju fått i hagen liksom, rätt mycket bråk där just nu! I vanliga fall hade hon fått gå själv i en mindre sjukhage bredvid de andra, men hur i helskotta gör man på nyår??? Hon är ganska lugn av sig men vill ju ändå inte att hon ska gå själv i sjukhagen, alternativet är utebox men det känns ju som ett värre alternativ, mindre yta och dessutom instängd och ensam... Eller så släpper jag henne med de andra och hoppas på det bästa (vill ju liksom inte att hon varken ska springa eller bråka) eller så ber jag någon att ha sin häst som sällskap till min i en mindre hage, då minskar ju risken för både spring och bråk men hon slipper vara själv, men frågan är ju om inte alla vill ha sin häst med flocken under nyårsnatten... Flocken består av 6 ston.
Hur skulle ni gjort??? Tacksam för lite tankehjälp, måste bestämma mig tills imorgon!
Hur skulle ni gjort??? Tacksam för lite tankehjälp, måste bestämma mig tills imorgon!