exotic

Trådstartare
Om det går en häst i en hage som har skabb (blivit färdigbehandlad, när den släpps i nya hagen).
Kan man använda hagen till andra hästar efter att den flyttat? Eller behöver hagen vila? Hur länge isf?

Om det går en häst i en hage som har skabb (blivit färdigbehandlad, när den släpps i nya hagen).
Kan man använda hagen till andra hästar efter att den flyttat? Eller behöver hagen vila? Hur länge isf?

Man säger ju att skabben kan överleva i 2 månader (minst) i miljön och säkert ännu längre i gynnsamma förhållanden. Jag hade nog låtit hagen vila över vintern, eller åtminstone till det har varit ordentlig frost. Skabb är ett rent helvete!

Det lär bli så. Vi turas om, om just en speciell hage. De har försäsong nu och jag eftersäsong.

Liknande trådar

Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
956
Senast: Lejd
·
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
398
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: Hello
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 275
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar