ska vi gå hem nu? eller har du ett extra paraply?

Hyacinth

Trådstartare
Regn. Ständigt detta regn.

Min hund avskyr verkligen att gå ut då. Hon slokar, trycker längs husväggarna och försöker krypa under min kappa...:D
Ett fint exempel är dagens lunchpromenad.
Glad kanel utrustad med paraply (tack, chefen:bow: ) och taskiga skor släpar med sig liten voffla ut. Här ska kissas!
Liten voffla ser misshandlad ut, krälar runt hörnet, och panikkissar.
Tvärvänder, och springer in.
Ond, elak :devil:-matte- som inte borde ha hund- hämtar olycklig hund,
släpar med för att köpa kanelbullar.

Kan man montera fast ett paraply på sin hund?:idea:
Ett sånt där som inte så coola fotbollshuliganer har på huvudet för att kunna hålla i en ölburk med ena handen, och puckla p motståndare med den andra utan att bli blöta?

Jag har lite svårt för att köpa en regnrock åt henne, mest för att gummistövlar i hennes tass-storlek är svårt att hitta:D ;) .
Jag är värdelös på att sy.
Och ut och kissa på lunchen måste hon.

Att spänna fast ett paraply på henne kan jag däremot tänka mig.:D
 
Sv: ska vi gå hem nu? eller har du ett extra paraply?

:rofl: vilken syn det skulle vara :rofl: Lyckas du med göra din idé till verklighet så då ska det in bilder i denna tråd :rofl:

Ps. det är ju din dag idag....kanelbullens dag......GRATTIS!;)
 
Sv: ska vi gå hem nu? eller har du ett extra paraply?

fin-paraply.jpg


ett sånt. fast på vofflan.....*funderar*



tackar. :bow:
 
Sv: ska vi gå hem nu? eller har du ett extra paraply?

Min hund är likadan!! Och jag är lika elak som du, det ska ut och prommas ändå :devil:
Har införskaffat regnjacka åt vovvan, men den fungar bara för regn uppifrån :angel: alltså det vatten som redanligger på marken - transporteras in under jackan mha benen... blöt ändå :mad: men varm iaf.
 
Sv: ska vi gå hem nu? eller har du ett extra paraply?

Här finns en till liten sessa som inte gillar när det regnar. Likt en råtta kryper hon längst husväggarna för att hitta någonstans under tak där hon kan sätta sig och kissa. Så jag får promenera med en DP släpandes efter mig som ser ut som att hon tror att jag har tänkt mörda henne. Öronen slokar och hon går ihopkrupen och gör sig så liten som hon bara kan. Sen kisar hon med ögonen också. Ser inte klok ut. Och jag får känna mig som världens elakaste matte som tycker att hon ska kissa ute även fast det regnar. :devil: :D
 
Sv: ska vi gå hem nu? eller har du ett extra paraply?

Som sagt lyckas du få hunden att acceptera att ha ett sånt där så vill jag deffenitivt se bilder:rofl:

Vet inte om jag berättat denna historien om vår Vorsteh tik...???....nåja, hon tyckte inte heller om regn (under jakten brydde hon sig dock inte om det regnade utan jagade glatt ändå!) I alla fall så var hon inne en hel dag bara för att det regnade, så tillslut var hon ju tvungen att gå ut helt enkelt, men det regnade fortfarande........snabbt som blixten sprang hon in på grannens tomt:eek: (lämnade aldrig tomten annars!!!) och kröp in under deras kanot som låg precis vid gränsen mellan tomterna. Där under kissade hon och så sprang hon i full fart in i huset igen:rofl: Man skulle ha haft det på film när hon satt hukad under kanoten:rofl:

Dom är lustiga dom små liven:love:
 
Sv: ska vi gå hem nu? eller har du ett extra paraply?

*kl*

skönt att det finns fler!:rofl: :rofl:

Det blir lite bökigt med en stor, kinkig hund.
Herregud, jag kan bara inte med att dra på henne regnkläder:eek:
Hon skulle inte se klok ut.
En sak om hon frös mycket, då kan jag väl dra på ett täcke om det kniper, men det gör hon ju inte.
Hon bara tycker-illa-om.
Min hund skulle i regnkläder (no offense) se ut som den klassiska nidbilden av en flata i flanellskjorta och stövlar. tretorn-stövlar.
Sen får jag lära hennes snusa, hon kommer härja runt på stan på nätterna och börja använda nitbälte och dricka alkoläsk...*spårar ur*

Ska utveckla paraplyidén ikväll.
Jag och sambon får ha pysselkväll.:idea:


:D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp