Ska tävla nästa helg

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

llinn

Jo, nu är det så att jag ska tävla i dressyr nästa helg, för första gången. Har tävlat många gånger tidigare, men bara i hoppning, det har helt enkelt inte blivit av att jag tävlat i dressyr. Jag har ju självklart tränat mycket dressyr, men aldrig tävlat.
Men nästa helg ska jag starta i Lc och Lb, och det är bara klubbtävling. Jag tycker det ska bli jätte kul, men är lite nervös. Är det någon som har tips om vad man ska tänka på när man tävlar dressyr? :)

Sv: Ska tävla nästa helg

Ett tips är att tänka på vägarna. Rid ut ordentlig i hörnen, se till att volterna har rätt storlek och verkligen blir runda. Även att övergångarna verkligen blir vid bokstaven.

Lycka till!:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 312
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 508
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka