Ska rida för första gången på många år

S

susekl

Ouui, vad har jag nu gjort, har bokat in en privatlektion, på söndag blir det troligtvis, har inte suttit på en häst på sådär 8 år, men förhoppningsvis är väl det som att lära sig cykla, det man en gång lärt sig finns väl där någonstans att plocka fram. Lite nervös :eek: :crazy: och väldigt förväntansfull samtidigt :). Red aktivt i över elva år från jag var 7 till jag var 18 och sen ridit lite då och då, hoppas jag har tillräckligt med benstyrka för att ta mig upp på hästen bara :p, fast det är islandshäst så det kanske inte är så farligt ändå.

Någon annan vuxen igångsättare här som vill ge några tips eller råd inför ridningen?

Sv: Ska rida för första gången på många år

Jag började rida igen när jag var 21 (nu 24) efter ett uppehåll på 7 år efter att ha ridit aktivt i åtta år. Det kändes ungefär som om det var igår jag red och det mesta satt, även om det kändes lite ovant och ringrostigt ;) Har egentligen inget annat tips att ge än att ha kul och glöm inte att stretcha efteråt för du kommer få en :devil: träningsvärk dagen efter..

Här ber man om lite goda råd osså får man bara skadeglädje tillbaka :mad: :D Ja, ja vad annars kunde man vänta sig av Buke? :p Har fått det bekfräftat nu i alla fall så på söndag kl. 11 så sitter jag på hästryggen! :)

Jaaa. tänkt på träningsvärken :P

ha kul!
är väl typ det rådet jag kan ge :D
Njut av ridturen

Vi hoppas på en ordentlig rapport sedan! Jag tycker du ska stretcha och värma upp ordentligt, både före och efteråt. Och jag tycker du är skittuff som "hoppar på det" igen! Hoppas det blir jätteroligt!!! :D

AnnaKarinA skrev:
Vi hoppas på en ordentlig rapport sedan! Jag tycker du ska stretcha och värma upp ordentligt, både före och efteråt. Och jag tycker du är skittuff som "hoppar på det" igen! Hoppas det blir jätteroligt!!! :D

Lovar att så fort jag lyckas ta mig ur sängen igen, om en vecka eller så så kommer jag med en fullödig rapport. :D Kommer att få lite uppvärmning innan då det är en bit att gå från bussen till stallet, får väl stretcha lite också. Ska faktsiskt bli jätteroligt, om det känns bra så har jag allvarliga planer på att försöka få plats i en ridgrupp till hösten! Känner att jag verkligen längtar efter att få hålla på med djur igen i någon form.

Ja, det är vansinnigt svårt att sluta när man väl har "fått in det" i ryggmärgen.... jag har ridit sen jag var 4 och har nu lösdrift hemma, och två hästar... har fel på ryggen så jag funderade på att lägga av, men efter nån kvart så la jag den tanken på hyllan :D
Vad roligt för dig! Hoppas det blir som du vill!

Idag har jag ridit!! :banana: :bump: Det var jättekul även om jag kände av lite osäkerhet i vissa moment, tölten och så gick lite fort stundtals kändes det som men det är nog bara en vanesak. Och vanesak lär det bli för dom hade platser i några grupper på ridskolan så jag har anmält mig dit. Det var jättebra att rida en privatlektion nu för hon placerade in mig i en lämplig grupp. Ingen jättesvår för det vill jag inte ha utan en lite lugnare och lättare grupp. Sen trodde hon (ridläraren alltså) att jag skulle kunna avancera rätt fort genom grupperna om jag fortsätter. Jag har ju ändå 11 års ridvana och det handlar mer om att plocka fram kunskaperna igen än att lära in dom. Det känns jättekul att sätta igång på allvar igen! Jiiiiipiiiieeee jag ska börja rida. :bump: :bump: :banana: :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 316
Senast: Zpunk
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 787
Träning ... och jag är lite nervös. Jag har ridit enstaka gånger under dessa tre åren, och jag vet att jag inte kommer dö nu när jag ska hoppa...
Svar
12
· Visningar
2 768
K
Ridning Jag började rida när jag var 6 år, nu är jag 24. Jag har ridit regelbundet i stort sett hela mitt liv, med undantag för de två senaste...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 796
Senast: emlem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sodastream
  • Valet i USA
  • Hiss och diss del 5