ska man ha täcke på han?

Trocadero_lover

Trådstartare
Har en fjordkorsningsponny på 10år. Går ute från 06.00-21.00 på kvällen skulle jag gissa,rida ordentligt nu. Har haft ont i ryggen utav sin sadel, så det är frågan om jag ska ha ett tunt shires regntäcke på han? det är som ett sommartäcke. Dem har en höbal så det är ju fri tillgång men han får ju inte alltid stå där...
ligger runt +10 grader, kan vara ganska blåsigt och så men när ska jag ha täcke på han? är filtklippt (klipptes i vintras)

Det är nog inte nödvändigt, åtminstone såvida det är fint väder. Blir det regn och rusk, kan du ju lägga på honom det
i så fall.

Liknande trådar

Utrustning Min häst har blivit till åren och kommer att behöva ha täcke i höst/vinter för att konservera energi. Ofodrat regntäcke har jag (eller...
Svar
10
· Visningar
837
Utrustning Hittills har pållen klarat sig bra med de täcken vi har, men nu närmar vi ju oss den kallaste tiden på året och jag känner att det...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: Harbor
·
Utrustning Halloj! :D Blev lite inspirerad över alla täckestrådar, som främst rör vilka täcken man har ute respektive inne. Kom då helt enkelt på...
Svar
11
· Visningar
1 986
Utrustning Hej! Som nybliven hästägare har jag insett att det här med täcken ju är jättesvårt :eek: I kväll red jag hästen så att han blev...
Svar
17
· Visningar
1 165
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka