Ska köpa westernsadel, förvirrad!

Bollman

Trådstartare
Hej! Tänkte införskaffa mig en westernsadel att ha när ja rider ut osv. Vill dock ha remmar över korset (som robin hoods häst har). Någon som vet namn på dessa remmar??;)

Sv: Ska köpa westernsadel, förvirrad!

Menar du en baksele, kanske? Det kallas också hintertyg och används för att hålla sadeln på plats när man rider i riktigt kuperad terräng.

Sv: Ska köpa westernsadel, förvirrad!

Hej! Tänkte införskaffa mig en westernsadel att ha när ja rider ut osv. Vill dock ha remmar över korset (som robin hoods häst har). Någon som vet namn på dessa remmar??;)

Vad har "remmarna" för funktion? Alltså varför behöver du dem?

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 476
Senast: Nepenthe
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 132
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 160
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama