Ska jag ringa BM/förlossningen?

W

Willebillebus

Nu har jag en fråga till alla graviditets/förlossnings-kunniga!

Har precis gått in i v.38 och nu på fm. kom det pyttelite blod på pappret när jag kissat, så jag la i ett trosskydd och det har kommit pyttelite till.

Jag har inga värkar eller ens haft speciellt mycket sammandragningar och jag känner att h*n rör sig därinne.

Vad kan det vara? och gör jag bort mig totalt att ringa om en sån liten sak? Skulle ni avakta eller ringa nu?
 
Sv: Ska jag ringa BM/förlossningen?

Slemproppen kanske? Min slempropp gick i slutet av v. 37, på fredagen. Kom bara lite lite blodblandat på pappret efter ett jag varit på toa. Sedan på söndagkväll fick jag diffusa & oregelbundna verkar som avtog efter ett par timmar. Men sedan drog det hela igång på måndag morgon & på måndag kväll föddes Emil i v.38. :love:

Hoppas att det är på G för dig med. :bump::bump:

Så länge det inte kommer mkt blod och klarrött sådannt så skulle jag avvakta & se. Men det är klart, känner du dig orolig så är det ju bättre att ringa en gång för mkt än en gång för lite. :)
 
Sv: Ska jag ringa BM/förlossningen?

Jag är inte så oroad, då jag känner mig helt ok, och att bebis rör sig som vanligt.

Det är mest sambon son ringer från jobbet var 5:e minut...:)

Jag avvaktar, jag tror inte det är dags precis nu, men jag känner att något är på G. Jag hoppas också att det blit snart!! :bump:

Tack för ditt svar! :)
 
Sv: Ska jag ringa BM/förlossningen?

Jag hade nog inte ringt dem, men om du känner dig fundersam så är det aldrig fel att ringa dem! De har förmodligen fått betydligt dummare frågor än om blod i vecka 38...
 
Sv: Ska jag ringa BM/förlossningen?

Det är mest sambon son ringer från jobbet var 5:e minut...:)

Haha... :rofl: Känner igen det där. Jag var inte heller minsta orolig & ville vänta in i det längsta att ringa. Men han tvingade mig att ringa på söndagkväll då jag hade dom där diffusa & oregelbundna värkarna...annars hade han ringt & det ville jag inte. Och på måndagen vet jag inte hur många ggr jag ringde förlossningen för han var så orolig. :angel:

Berättade aldrig om slemproppen som gick på fredagen förräns efteråt. Iom att jag vet att det kan dröjja flera veckor & ännu längre innan det kommer igång trots att den har gått. ville inte oroa honom i onödan. :D;)
 
Sv: Ska jag ringa BM/förlossningen?

Kallas inte en sådan blödning för teckningsblödning ? Alltså, det är inte slemproppen som går. Slemproppen är väl mer som en slemartad flytning ? Men visar att livmoderhalsen börjat öppna sig.

Är man orolig ska man ringa...och jag skulle då ringt förlossningen. Det är ju ändå dit du ska i slutändan..knappast till MVC och föda ;)
 
Sv: Ska jag ringa BM/förlossningen?

Min förlossning startade med att det kom lite blod i trosan på morgonen. Sen under dagen kom det pyttelite till. Framåt kvällen/natten började värkarna. Kom till förlossningen vid 9, öppen 9 cm. vid 12 föddes Emil.
Jag ringde inte till förlossningen i samband med blödandet utan ringde vid 23tiden när värkarna satte fart. Var mest lite orolig eftersom det var 4 veckor innan bf.
 
Sv: Ska jag ringa BM/förlossningen?

*till alla*

Det kom inget mera igår på hela dagen. Med förra hade jag en liten teckenblödning, men det var efter att jag haft värkar ett tag.
Kan ha varit slemproppen eller bara lita av den.

Hade väldigt mycket sammandragningar igårkväll behövde knappt röra mig så blev magen stenhård. (men ingen direkt smärta).
Nu på morgonen har jag inte kännt något ännu.
Bara för att jag tror att någon är på G kommer jag SÄKERT gå över tiden :mad:
 

Liknande trådar

N
Gravid - 1år Använder annat nick eftersom jag tycker detta känns ganska privat.... Vaknade i morse (38+4) av att det rann... kände att trosorna...
Svar
14
· Visningar
3 111
Senast: Mammadutt
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 173
Senast: sweet_extraa
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 025
Senast: Chlo
·
L
Gravid - 1år Behöver bara skriva av mig och passar samtidigt på att fråga om nån annan suttit i samma sits? Jag har varit sjukskriven lite till...
Svar
14
· Visningar
1 381
Senast: Nisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp