Presto
Trådstartare
Min ponny är ganska svår att se om hon är brustig eller ej. Vi hade tänkt skicka henne till en hingst i år. Igår när jag tog ut henne i hagen var hon väldigt sur mot valacken hon går med. När jag kliade henne vid svansen lyfte hon den liiite. Vi mötte sedan en (lugn!) hingst på en grusväg och hon brydde sig inte, kanske ville nosat lite, men det skulle hon nog vilja oavsett om det var hingst eller ej. Idag när jag var ute i hagen lyfte hon liiite på svansen när jag kliade henne. Men idag har vi inte möjlighet att åka till hingsten. Men kan man vänta till imorgon? Eller hinner brunsten gå över så att säga? För då kommer det bli imorgon kväll (har inte chaufför annars)
Eller ska jag vänta tre veckor och vid första tecken på brunst åka till hingsten direkt (fast det kanske blir lite sent?). Dessutom brunstade hon för över 2mån senast vad jag har sett, så tänk om hon inte alls brunstar om 3veckor?
Vad tycker ni? Ska jag skicka henne imorgon eller vänta 3veckor?
Eller ska jag vänta tre veckor och vid första tecken på brunst åka till hingsten direkt (fast det kanske blir lite sent?). Dessutom brunstade hon för över 2mån senast vad jag har sett, så tänk om hon inte alls brunstar om 3veckor?
Vad tycker ni? Ska jag skicka henne imorgon eller vänta 3veckor?