Gamer_Grill
Trådstartare
Har under kvällen haft ut distriktsveterinären akut då min ena häst fick förstoppningskolik efter att ha stått inne under dagen. Hon är OK nu, ska ledas under natten, men sedan sa veterinären något jag reagerade på, nämligen att hon ska stå kvar på box imorgon för att hon bara får äta 2 kg hö fram tills onsdag morgon, uppdelat på småtussar, och de andra i hagen kan givetvis inte kan svälta i ett dygn. Men alltså...
Jag vet att en veterinär alltid är en veterinär, men är det verkligen lämpligt att en häst som precis fått förstoppning efter att ha stått inne en dag ska stå inne ett helt dygn till? Det här känns helt galet för mig och går helt emot rekommendationerna jag senast fick då samma häst drabbades av samma förstoppningskolik, men jag är ju inte veterinär och vet ju inte.
Jag vet att en veterinär alltid är en veterinär, men är det verkligen lämpligt att en häst som precis fått förstoppning efter att ha stått inne en dag ska stå inne ett helt dygn till? Det här känns helt galet för mig och går helt emot rekommendationerna jag senast fick då samma häst drabbades av samma förstoppningskolik, men jag är ju inte veterinär och vet ju inte.