Dressyrtjejen_97
Trådstartare
Att handla kläder kan i alla fall för mig vara lite sådär halvtrist ibland. Många kläder har ju så konstiga storlekar och passform!
Nu handlar jag visserligen inte "lyxmärken" (som Topshop, Mango och div. Designers som RL, Filippa K etc.) så det kanske är lite mer skillnad därför, men ändå. I alla fall jag blir sällan mer nöjd över min kropp efter en shoppingrunda. Bara för att ta mig själv som exempel:
Längd: 162 cm.
Vikt: Runt 55 kg.
Mått: 91-66-88 cm.
BH: 65F/70E.
"Borde ha" i kläder: S.
-II- Jeans: 26/30".
-II- Skor: 37.
När verkligheten kommer och knackar på:
Kläder:134 cl - XXL
Jeans: 25-32/30".
Skor: 33-44.
Standardiserat och bra, ja!
Hur svårt ska det egentligen vara?! Jag menar, måttabellerna har de ju uppenbarligen lyckats standardisera, men varför inte lyckas med själva kläderna också?!
Och visst, man kan ju också välja att inte bry sig oavsett om det står 134 cl eller 46 i tröjan man just tänkte köpa, men helt ärligt, hur kul är sånt egentligen liksom?
Någon mer än jag som har samma problem?
Nu handlar jag visserligen inte "lyxmärken" (som Topshop, Mango och div. Designers som RL, Filippa K etc.) så det kanske är lite mer skillnad därför, men ändå. I alla fall jag blir sällan mer nöjd över min kropp efter en shoppingrunda. Bara för att ta mig själv som exempel:
Längd: 162 cm.
Vikt: Runt 55 kg.
Mått: 91-66-88 cm.
BH: 65F/70E.
"Borde ha" i kläder: S.
-II- Jeans: 26/30".
-II- Skor: 37.
När verkligheten kommer och knackar på:
Kläder:134 cl - XXL
Jeans: 25-32/30".
Skor: 33-44.
Standardiserat och bra, ja!
Hur svårt ska det egentligen vara?! Jag menar, måttabellerna har de ju uppenbarligen lyckats standardisera, men varför inte lyckas med själva kläderna också?!
Och visst, man kan ju också välja att inte bry sig oavsett om det står 134 cl eller 46 i tröjan man just tänkte köpa, men helt ärligt, hur kul är sånt egentligen liksom?
Någon mer än jag som har samma problem?