Ska börja rida lektion, önska mig lycka till!

Smulu

Trådstartare
Är så här att jag nu är medryttare på ett sto, men känner att jag behöver rida lite för lärare. Behöver få min ridning korrigerad och uppdaterad, just nu känns det som att jag sitter som en kråka, hästen går som en älg, hon kallas för det också, långörat :D
Så jag ska då rida lektion och traggla lite fram till jul, sen får vi se, blir nog privatlektioner på medisen efter det.

Sv: Ska börja rida lektion, önska mig lycka till!

Men det är väl roligt!
Varför blev det inte lektioner på medryttarhästen direkt då?

Därför att jag vill känna hur de olika rörelserna ska kännas när det känns rätt. Sen har det förståss att göra med att paddocken just nu är genomsur med vattenpölar överallt. Samt att jag senaste tiden känt att jag inte riktigt har den koll jag skulle vilja ha. Inget går liksom bra :( Max en sida i bra trav, sen rusar hon iväg och vill fatta gallopp Tjejen älskar att galloppera :). Skritt går bra, men trav i någon slags form (påtygeln), NÄ det går inte :( Ok en sisådär 20-30 meter brukar det funka, men inte längre än så. Galloppen är på en Ja,¨jippie jag lyckades få till en fattning nivå.
Alltså ska jag rida på ridskolans hästar på lektionen, ta med mig det jag lärt mig till medisen och öva.

Men det låter väl bra. Har själv funderat i dom banorna fast jag har egen häst.
Jag vill få känna på hur det känns när det är "rätt" på en lugn häst.

Det är väl bra om du känner så.
Men jag vill lära mig på min häst från början. Alltså träna på den hästen jag rider inte någon annan.
Jag tror mer på att rida för en tränare än att gå på ridskola.
Men det är jag det och vill du det så är det upp till dig.
Lycka till

Jag ska göra samma sak!
Med medisen blir det mest skogsrundor, mest för att jag känner att jag står lite "still" i min ridning.
Så jag vill rida lektion för att utvecklas som ryttare och kunna jobba med det jag lär mig på medisen!

Kul, att någon tänker som mej :) Du får gärna berätta om hur det fungerar för dig. Alltid trevligt att bolla lite med någon.

Får jag fråga var du håller till med din häst?

I går så red jag min första lektion.

Red en rätt stor häst (Aerob), nån stans kring 165-170 cm. En riktig gos häst med rejäla hovar med hovskägg och ett stort huvud :love: , vet tyvvärr inte ras :( Fick honom att trampa under sig riktigt bra efter en stund :) Riktigt trevlig häst om jag får säga det själv. Ridläraren verkar bra också, ger tips och råd hela tiden och råden är låångt ifrån, banka där och dra där. Enligt tjejen jag fick lift med hem är han inte rädd att säga vad han tycker om ridningen, säger inte snälla saker bara för att vi ska vara glada utan vill verkligen vi ska lära oss. Bra tycker jag. Dessutom är gruppen just nu ganska liten, vi var 6 pers i ett stort ridhus. Vi får se, men mitt första intryck är bra.

Fick lite bekräftelse på att det jag gör på Ellen inte är helt fel. Ska se ifall det finns nån möjlighet till att ta gröntkort ifall jag skulle våga mig på en liten klubbtävling till våren :crazy:

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 413
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 033
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar