Sjukvaktarkatten

cili

Trådstartare
Min stora katt, Pixi, har utsett det till sitt jobb att vakta mig nu när jag är sjuk. Hon har bara lämnat min sida (jag ligger i sängen konstant) när hon behövt gå på lådan eller äta. Nu låg hon och halvsov vid mina fötter, då lilla katten (kallad Boll) hoppar upp.
Till saken hör att Boll är en mycket social katt som brukar sova intill en på huvudkudden medans Pixi sover i andra änden av rummet på en stol.
Pixi attackerar då Boll, med klor och tänder. Boll fick minsann inte ALLS vara i närheten av mig. Jag är tydligen Pixis husdjur nu...

Pix hoppar sen ner från sängen och sätter sig på golvet, kollandes åt motsatt sida som jag är på. Den blåsta Boll (IQ badboll enligt min sambo) smyyyyger då i sängen. Först fram till kanten för att kolla vad Pix gör, och sen diskret fram till mina ben där hon lägger sig och sover :rofl:

Vad gör era katter för roliga saker?

Sv: Sjukvaktarkatten

min "pratar" med en...svarar på tilltal o förstår ganska ofta vad man säger :eek:
han kan "sitt" på kommando, får tokryck på ingenting, skriker på en tills man bytt i lådan/bytt vatten/fyllt på mat (han vet vad han vill) har man kläder på hans plats pissar han ner dem (jättekul! not)

psst om jag var du skulle jag vara LIVRÄDD nu :eek:

kom på en riktigt rolig sak:p

han satt breve mig i soffan...helt normalt sen tittade jag på honom o sa "maahaha jag ska bita dig i benet!" vips hade han dragit ihop alla 4 benen o lagt svansen för :rofl::rofl::rofl:

hahaha!
skulle man säga så till Pix så skulle hon bara kolla anklagande på en, och Boll skulle jama och lägga sig i knät..

Så gulligt! Våran hankatt gör likadant, han var min sambos ständige följeslagare och sängkamrat när han hade brytit benet förra sommaren. Han är dock inte aggressiv mot honan om hon också vill vara med :)

Samma katt hämtar också presenter på nätterna, häromdagen låg 4 stycken pälsbollar prydligt uppradade på täcket. Katter är verkligen personliga!

jag brukar vakna av att det ligger stenhårda leksaksråttor under mig, inte alls lika charmigt ;)

hej, min katt brukar vara exrta mycket vid min sida då jag är sjuk. sist när jag var sjuk åkte jag på maginfelnsa, var gång jag behövde gå på toan följde han med. satte tålmodigt vid sidan om mig o jamade lite granna. sen la han sig vid min sida i sängen igen och spann kom upp och putsade mig i håret. Hela min sjukdoms tid låg han i sängen och höll mig sällskap ville inte ens gå ut och leka.

Min Smilla är inte det socialaste som existerat. Men har blivit mer social och tillgiven mot andra sen vi flyttade och hon blev inne katt (jag som trodde det skulle bli ett jäkla liv) Hon har alltid älskat sin mamma men hatat andra... Fick vi besök så blängde hon på våra gäster. Det som händer är på hennes villkor, om det handlar om att sitta knäet eller busa.
Hur som helst bodde vi i ett hus på landet och hon var utekatt från Juni-februari och så fort man gick upp på morgonen satt hon vid dörren och skulle ut, sen kom hon in ett par gånger under dagen för att äta och sen ut igen, dock sov hon alltid inne på nätterna.
Jag blev iaf sjuk (mådde illa och psyket var i botten) under ett par dagar och hon vägrade gå ut! Hon låg i soffan eller sängen brevid mig hela dagarna och nätterna. Näe hon satt vid dörren så öppnade jag, men hon tittade på mig som om jag vore från vettet och la sig i soffan och väntade på mig :love: Behöver jag säga att vi har ett lite speciellt förhållande :angel:
Vårt nya tillskott älskar alla, pratar som fasen och lär sig nya saker hela tiden, som att öppna garderobsdörrar t.ex Eller leta upp toarullarna och lösa sönder pappret så det ser ut som det snöat. Vi har fått ta ner hållaren och har nu pappret på en hylla. Det är enda stället den får vara ifred. Men hon är söt med sina små hyss :love:

Det blev långt det här märkte jag, men jag älskar ju mina små bebisar ;)

min lilla är också en sån där tjötmoster som lär sig saker på löpande band :D
dörrhandtaget på insidan är nu ändrat så att det pekar neråt i "neutralt" läge, då kan hon inte öppna. problemet är bara att stora katten kan öppna utifrån

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 384
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 144
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Jag har en gammelkatt här hemma, han är i år minst 17år gammal. Jag skriver minst, för ingen vet närmare än så. Jag har själv haft...
Svar
16
· Visningar
5 588
Senast: Sol
·
N
Övr. Katt Min katt är besatt av att bära på saker. Och vill hela tiden att man ska kasta. När jag ligger i soffan eller sitter vid datorn kommer...
Svar
1
· Visningar
2 854
Senast: Björk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama