Sjukt barn...hjälp

B

Blå Bergen

Dottern har varit sjuk i över en en vecka. Jag börjar bli riktigt orolig. Hon har feber och huvudvärk till och från, ibland är hon helt väck, det kommer oftast efter lunch.

Vi har varit till VC och tagit blodprov och kollat öron och hals. Hon hade lite virus i halsen och resten av provsvaret får vi på onsd. Usch...lång väntan, ska det ta åtta dagar att få svar?
Hon är dålig nu och jag vet inte vad jag kan göra för henne mer är att ge alvedon och säga åt henne att vila och att dricka mycket.
Hon vill ju vara med oss och hitta på roliga saker, sin ponny och de andra djuren.

Är det någon som kan ge mig råd?

Kan tillägga att vi bor i mellensverige och har katter, hästar, höns och tamråttor som hon umgås med.
 
Sv: Sjukt barn...hjälp

Kan hon haft en fästing??

"TBE orsakas av ett virus och begynner till symtomen i det att den infekterade upplever feber, huvudvärk och ledsmärtor i någon motsvarighet till en vanlig influensa. Efter denna inledande sjukdomsfas uppleves en förbättring av tillståndet och i och med detta är för det stora flertalet infekterade även de mest påtagliga besvären över."
 
Sv: Sjukt barn...hjälp

Ja det är precis det jag misstänker, ville bara höra det från någon annan. Hennes bror fick borelia för ganska exakt ett år sedan så jag känner till det rätt bra. Men när han var till VC första gången togs vi inte på allvar och han fick gå en vecka till med väldiga besvär innan de tog prover. En annan läkare sa att det var nära att han fick förlamning i ansiktet.

Men jag har inget minne av att vi sett någon fästing på henne i år. Men DE FINNS här för jag tog nyss bort en på mitt ben. Jag hatar verkligen de små kräken!!!
 
Sv: Sjukt barn...hjälp

Uppdatering. Ingen Borelia, phu...men hon fick några dagar senare väldiga problem med sina eksem och tyvärr envisa mollusker som blivit inflammerade. Mycket smärta och tårar blev det. Nu är det under kontroll igen. :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Småbarn Elina, 15 månader, har feber. Sjukt mycket feber. Hon hade en klassisk tredagarsfeber förra veckan, ca 39 grader i 3 dygn och sedan röda...
Svar
4
· Visningar
17 779
Senast: mimmipigg
·
Gravid - 1år dottern som nu är drygt 7 månder har varit rejält förkyld till och från sedan hon var 5 månader, ingen feber men bara snorig, geggig i...
Svar
5
· Visningar
1 121
Senast: Elinkan
·
Övr. Barn Det började i förrgår med att äldsta dottern Melissa 4 år fick huvudvärk. Jag tänkte att det berodde på att hon druckit för lite och...
Svar
14
· Visningar
3 958
Senast: fettso
·
Övr. Barn Våran yngsta flicka Miranda har hög feber idag,tredje dagen i rad nu. Hon blir 2 år i nästa vecka,40,1%. Inga utslag,har varit på...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: fettso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp