Sjukskrivning under föräldraledighet

Comfort

Trådstartare
Imorgon ska jag operera bort ett ganglion i en handled och efter det blir det svårt att ta hand om dottern ett par veckor.

Om jag då blir sjukskriven,
Ska sambon då ta ut vanlig fp eller tillfällig?
Räknas de dagarna jag står som sjukskriven bort från mina anmälda fp dagar eller måste jag själv gå in och ändra?

Sv: Sjukskrivning under föräldraledighet

Han kan inte ta ut tillfällig FP utan får ta av era vanliga dagar ( innan hon fyller ett går det inte ).

Du måste ju anmäla dig sjuk till FK och friskanmäla sedan och då betalas ingen FP ut om du sagt till.

Senast ändrad:

Om barnet är under 8 månader gäller FP och är barnet över 8 månader kan han ta TFP.

Ahaa bra att veta, hon jag pratade med på FK när Ella var ca 2 månader sa nämligen 1 år ..

våran pojk är 10 ½ månad och vi fick inte ta ut tillfällig FP när han var sjuk förraförra veckan. de sa att de är 1 år som gäller...

Men då gäller det ett barn som är sjukt. Du kan aldrig byta FP mot TFP om barnet inte hamnar på sjukhus. Alltså, är du redan hemma med FP kan du inte ta ut TFP när barnet blir sjukt, oavsett barnets ålder.

Liknande trådar

Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 257
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 795
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 578
Senast: sjoberga
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 284
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar