parellikusken
Trådstartare
Jag var sjukskriven under december månad pga. psykiska problem. Men när jag skulle börja jobba igen efter nyår blev jag sjuk fysiskt.
Jag tänkte att det ju var en annan sjukdom och därmed behövde jag inte ge sjukintyg till arbetsgivaren förrän dag 8. Så dag 8 träffade jag läkaren på VC som sjukskrev mig några dagar framåt.
Men efter jag träffat läkaren så insåg jag att jag skulle behövt ett sjukintyg ifrån dagen dag min förra sjukskrivning gick ut. Så kontaktade läkaren igen, men fick till svar att hon inte kunde sjukskriva mig från den dagen eftersom jag kontaktade henne dag 8 med symptomen.
Vilket jag helt klart förstår.
Men hur gör jag med dessa dagar som jag inte har sjukintyg för?
Kan arbetsgivaren kräva sjukintyg för dom och hur gör jag då?
Kan jag ta ut semesterdagar i efterskott för dessa dagar?
Jag tänkte att det ju var en annan sjukdom och därmed behövde jag inte ge sjukintyg till arbetsgivaren förrän dag 8. Så dag 8 träffade jag läkaren på VC som sjukskrev mig några dagar framåt.
Men efter jag träffat läkaren så insåg jag att jag skulle behövt ett sjukintyg ifrån dagen dag min förra sjukskrivning gick ut. Så kontaktade läkaren igen, men fick till svar att hon inte kunde sjukskriva mig från den dagen eftersom jag kontaktade henne dag 8 med symptomen.
Vilket jag helt klart förstår.
Men hur gör jag med dessa dagar som jag inte har sjukintyg för?
Kan arbetsgivaren kräva sjukintyg för dom och hur gör jag då?
Kan jag ta ut semesterdagar i efterskott för dessa dagar?