Sjukgymnast/physioterapi

E

Elisabethh

Hej!

Undrar om det är någon här som är utbildad sjukgymnast inom veterinärmedicin, främst då hästar? Jag är nyfiken på hur vanligt det är i Sverige och hur det är att jobba som sådan.

Elisabeth
www.masboulanger.com

Jag vet inte om jag sagt det, men jag planerar ju att bli en sådan :)

Om man är utbildad sjukgymnast, för människor, finns det en kurs som man kan läsa till som handlar om hästanatomi etc. Jag vet att Ebba Bringert är en av de som startat den kursen (tillsammans med veterinärer osv), hennes hemsida är: http://bringert.com/ Kanske hon kan svara på lite fler frågor.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 233
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 406
Senast: Häst_
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 361

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Sundsvall?
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar