Sjuka kattungar ?!

L

LinnLaakso

Hej! Fick 3 kattungar för exakt en vecka sen och nu idag har dom blivit snoriga och verkar ha svårt att andas genom nosen, detta har utvecklats bara under en dag. Vad kan det vara och kan jag göra något innan ja åker till veterinären med dom?

Dom äter bra och är tjocka och fina
Jag är väldigt orolig..:confused:
 
Sv: Sjuka kattungar ?!

Håll nosarna rena. Skulle du ha näsdroppar för bebisar hemma kan du ge det till dem, men annars kan du inte göra så mycket mer.
 
Sv: Sjuka kattungar ?!

Ja kattmamman är vaccinerad. Bebisarna är bra nu, mamman hade råkat smita ut i ca 1 timma och antagligen hann dom bli både kalla och hungriga, kanske därför dom blev snuviga?
Har höjt elementet där dom är och har ännu mer stenkoll på en mamma som är såå sugen på att gå ut och lufta sig. :)
Finns inget värre än när man tror så små blir dåliga, man är ju så hjälplös :/
 
Sv: Sjuka kattungar ?!

du vet väl att en katthona kan bli dräktig kort efter förlossningen?
Visst kan de blivit dåliga om de blir kalla men honan kan ju även dragit med något utifrån som tex kattsnuva...
 
Sv: Sjuka kattungar ?!

Ja det vet jag, och som sagt var de inte meningen att hon skulle springa ut, men hon är svart och skitsnabb! :grin:

Snuvan gick över direkt mamma hade diat dom igen och vi bor mitt i skogen utan många andra katter runt så jag tror det är liten risk. Annars hade dom väl vart dåliga nu med väl?
 

Liknande trådar

Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
627
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 595
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 302
Senast: monster1
·
Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
806
Senast: Lillkin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp