Diabetikern

Trådstartare
Undrar om min hund är sjuk. Tänkte ringa vetrinären imorgon men tänkte kolla lite med er först.

Min hund har det senaste börjat frysa väldigt lätt. minsta lilla så fryser hon. Vill gärna ligga i solgasset eller under täcket.
Hon äter ok men inte med samma aptit som förut. Idag ratade hon t om korven som hon fick.
Jag tycker även att hon har blivit lite mer ängslig. Hon har svårt att slå sig till ro men när hon väl gjort det så sover hon inte bra.

Är jag bara nojjig?

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Hon löper inte eller något sådant. Kan det vara erlichias/borrelia?

tacksam för svar /Diabetikern nojjig hundägare

Sv: Sjuk?

Du känner din hund bäst och ser du skillnader i beteendet som du inte kan förklara så är det ju självklart du ska kolla upp dem!

Vad som är fel är svårt att säga, så be veterinären om hjälp. Kolla lever, njurar o sånt.

Fundera även på om ni ändrat på nåt i hennes liv den senaste tiden eller om ni kanske gör nåt hon inte är van vid.

Nope allt är som vanligt. Inget nytt alls så det bottnar inte i något sådant. Enda som hänt är att min bror kommer hem från Thailand med sin familj imorgon men de träffar hon så sällan så tror inte problemet ligger där :D

Tja eftersom det bara är några enstaka kartonger som stått på samma ställe i snart 2 veckor utan att det syns någon synbar förändring i resten av lägenheten så tror jag inte det är det som är problemet.

Hon har varit frusen i ca 3 dagar men det är först nu hon tappat lite aptit och blivit ängslig. =/

Kvittar om vi är hemma eller hos mamma som är hennes andra hem så att säga.

Jag kan bara säga hur Sisko är.
Hon läser mig och vet när nåt är på gång före mig.
Hon blev väldigt påverkad bara jag tänkte på flytt, både första och andra gången.

Fast det innebär att hon skulle vara oroligt lagd annars och det är hon inte. Hon har inte brytt sig ett dugg om flytt innan. Hon känner sig trygg nästan överallt när jag eller någon annan i familjen är med och slår sig till ro snabbt om vi åker iväg nånstans.
Så jag tror inte det beror på det.

Min tik löper ju inte längre, så jag tänkte inte på det. Helt klart kan det vara skendräktighet, om tiken nyligen löpt.

Lite skendräktig kanske? Låter så nämligen.

Nej jag tror inte det. Hon har varit skendräktig förut och var då bra mycket mer ängslig och bar omkring på speciellt en av sina leksaker. Tänkte på det först också men det var ett tag sen hon löpte och inte riktigt dags för det än. (hon blir lite "pipig/ängslig" innan löp)

Min vetrinär kommer ut på fredag morgon så han ska ta sig en lten koll på min hund också.

Tycker hon har varit lite bättre idag.

tack alla för era svar :)

Har en liten tik som varit som din, hon hade nyss löpt så jag misstänkte att det hade med det att göra.
I två veckor var hon "konstig", åt dåligt, ville inte springa, frusen.
Det visade sig att hon hade urinvägsinfektion. Så det kan väl vara något att kolla upp.

Tack för tipset det är verkligen något jag ska kolla upp.

Fast min hund gillar att springa fortfarande men helt klart värt att kolla upp.

tack :bow:

Urinvägsinfektion luktar och ger ofta flytningar. Nåt du kan kolla upp. Försök att på nåt sätt samla lite av första kisset på morgonen och luktar det annorlunda, typ illa, så KAN det vara tecken. Och har hon flytningar, så kan veterinären vara glad över att veta det.

Tips från en som fått kolla upp urinvägsinfektioner många gånger.

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 075
Övr. Hund Ska försöka göra en lång historia kort. Av en slump kom jag i kontakt med en tjej som behöver hundvakt. Jag tänkte vid tillfället att...
2
Svar
23
· Visningar
4 489
Övr. Hund Det är lite kaos och katastrof här, för att uttrycka det milt. Jag har ju innan varit synnerligen priveligerad med hundvakt, så vovve...
2
Svar
21
· Visningar
5 067
Senast: Hyacinth
·
Övr. Hund ÅÅÅÅÅÅÅ idag skedde ett mirakel, genombrott...kalla det vad ni vill! Melvin har för första gången varit ensam hemma i drygt 1 timme UTAN...
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter

Hund, Katt, Andra Djur