L

love-fliza

Hej ´!! när är hästen sjuk när märker jag när ponnyn är sjuk.. kan ni skriva några saker som kan påvärka att hästen är sjuk til exempel hästen gör så när den mår dåligt!!

SNÄLLA SKRIV

Sv: sjuk???

Hej är väldigt olika frän häst och ras men några bra tips är står bara och hänger , ovilja att röra sig , bryr sig ej om sin omgivning, äter inte, är inte sig lik man känner sin egna häst bäst och man märker när det är nåt som inte stämmer, ju tidigare man märker fel desto bättre. Kollar så den inte har feber, hosta, stelhet i kroppen eller ont vid visitering kollar i boken om din häst blir sjuk och det som man alltid ska veta på en frisk häst är tempen, hjärtfrekvens, puls och andnings frekvens, foderlust, livsglädje. Förstår att du vill ha snabbt svar tror du att din ponny är dålig så ge oss mer tips och tycker du det är akut prata med dina föräldrar eller någon annan kunnig och ring och rådfråga veterinären om det är bråttom och hästen verkar väldigt dålig

Är din häst ponny dålig mycket eller bara lite? Köp hem hälsoråd för häst finns på apoteket för 60-70kr och är guld värd finns de flesta tips och råd angående de flesta sjukdomar mm

Är din häst ponny dålig mycket eller bara lite? Köp hem hälsoråd för häst finns på apoteket för 60-70kr och är guld värd finns de flesta tips och råd angående de flesta sjukdomar mm

det är nog troll varning på den här hurru du! men det är faktiskt fint av dig att förklaa snällt... Finns fler trådar av samma användare på Avel...

Liknande trådar

Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
382
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V