S

Sanne:L

Fick idag reda på att min 14-åriga Jack russel har kraftigt förhöjda levervärden, det ena är 10x normalt och den andra ligger på 5x normalt... hon har dessutom väldigt lågt värde på vita blodkroppar... veterinären gav två alternativ, behandla utan garanti på att hon blir frisk, eller ta bort henne direkt. Behandlingen innebär att hon läggs in och får dropp och antibiotika direkt i blodet. Jag är emot att behandla henne utan garantier för jag vill att hon ska dö som en lycklig hund o inte behöva vara inlagd bland främmande människor sista tiden... är det ngn som har erfarenhet av oddsen vid en sån här behandling? Har även läst om speciell diet för hundar med dålig lever... har så många frågar o bara gråter......:´(

Sv: Sjuk....

Jag har ingen erfarenhet av just det din hund lider av.

Däremot har jag två gånger lämnat hundar på djursjukhuset för behandlingar med osäker prognos och aldrig fått tillbaka dem. Båda hundarna var unga: 5 resp. 2,5 år.

Speciellt i det första fallet har jag många gånger tänkt att OM jag hade vetat hur dålig prognosen varit så hade jag valt att ta hem hunden, ha en sista bra dag och sedan åka och avliva honom.

Så jag kan inte råda dig om sjukdomen. Men om jag hade en 14 år gammal hund och prognosen var dålig så skulle jag hellre försöka få ett par sista, fina dagar tillsammans med min vän.

Jag tänker ofta på mina hundar som sattes på behandling och jag aldrig fick tillbaka.

Indy

Jag är rädd för att ta fel beslut. Jag vill att min lilla älskling ska vara lycklig in i det sista, hon har alltid varit en väldigt glad hund, men jag vill inte ta beslutet för tidigt heller... önskar man kunde tala med dem så hon själv kunde säga hur hon mår.... :(

Jag skulle inte chansa med behandling på en så gammal hund utan säga hejdå hemma i lugn och ro, sedan avliva den.

Tänker på dig.

Vet ingenting om själva sjukdomen men vill iaf skicka några tröstkramar :( .

Jag skulle inte ta chansen...låt din älskade vän varmdra vidare med värdighet. Ta ledigt från jobbet ett par dagar och bara umgås med henne och gör det ni tycker är roligt eller ligg bara och mys och njut av varandras sällskap. När du sedan känner dig redo så tar du henne till veterinären......ligg på golvet med henne och viska i hennes öra hur mycket du älskar henne. Ge henne ett par fina sista dagar med den hon älskar mest nämligen DIG. Istället för att låta henne spendera dem i en bur på djursjukhuset. Det är mina tankar men gör det som känns bäst för dig själv och ingen annan! Lycka till med vovven nu vilket beslut du än kommer att ta så är inget fel!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag tidigare skrivit om min valp som har juvenil vaginit. Hon får återkommande urinvägsinfektioner pga detta. Hon är behandlad med...
Svar
16
· Visningar
3 503
Senast: dobbis
·
Hundhälsa För att göra en lång historia kort, min ena hund (Goldenhane, 7 år) vårdas sedan i torsdags på ett djursjukhus. Anledningen till den...
Svar
1
· Visningar
6 979
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 946
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Hej. Provar detta forum för o se om någon kan ha en susning? Har en liten blandras, chihuahua/pekignes, 3 år gammal, tik. Väldigt...
Svar
17
· Visningar
3 261
Senast: Pigan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka