• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare rattalskare
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 752
R

rattalskare

Hej!

Min katt eller ja familjens katt är sjuk?

Han är en kastrerad kattpojke på 3 år (Bondkatt)

Som nu blivit konstig han bara sover och förut när man kom så låg han kvar men nu sticker han bara... Sedan har hans två Tuttar (eller vad man nu säger!?) De två sista paret krupit in under huden och runtom är det rosa/rött... han kliar och pälsen lossnar vi tvättar dessa två "sår" med asolsprit 2 gånger/dag.

Sedan så verkar han frysa D.V.S han drar in tassarna under kroppen.. Har kollat hans tandkött och det är nästintill Vitt har han feber?

Tacksam för snabba svar

M.V.H / Erika

Sv: Sjuk?

åk till en veterinär på en gång! det är alltid värt att kolla upp.

Okej ska säga det till min mor när jag kommer hem.. Kan det vara något allvarligt?

Hur ska tandköttet se ut om den har feber?

Tempa katten! Bara å stoppa in en febertermometer (ev. inkleggad med lite vaselin) i rumpan på honom!

Åk till veterinären på en gång!
Katter är tåliga djur och dom brukar inte visa några symtom förran dem verkligen är allvarligt sjuka.

Okej men säg det till Mamma också som bara säger så länge han äter så är han inte sjuk.. ska säga att vi måste dit ska tjata tjatat tjata tjata....

Liknande trådar

Katthälsa Jag kan inte sluta fundera över vad min mammas katt dog av och det slog mig att någon här kanske har lite förslag? Två veterinärer gick...
Svar
15
· Visningar
4 344
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka