lisa412

Trådstartare
Vad är det med min katt? Han som oftast sover hela dagarna går nu fram och tillbaka, runt och runt, jamar och gnäller.
Han har flera gånger gått till sin toa och jag vet att han har bajsat en gång. Ibland går han dit, tittar en stund och går sen därifrån.

Och han verkar vilja ha mat hela tiden men det är väl inget ovanligt..;)

Vad kan det vara för fel?? :crazy:

Hane
Innekatt
9 år
kastrerad
 
Sv: Sjuk?

kissar han? om inte kan de vara uvi, kristaller eller stopp i urinröret....du bör hur som helst kontakta veterinären
 
Sv: Sjuk?

Ja jag tänkte det också men han kissade litegrann för en stund sen så jag vet inte..
 
Sv: Sjuk?

Ja jag tänkte det också men han kissade litegrann för en stund sen så jag vet inte..

Men hur mycket har katten kissat sedan du upptäckte problemet för som du skrev i första inlägget att de pågått i några dar.

Boka tid hos veterinären, endast dem kan avgöra om det är urinrelaterade problem.
 
Sv: Sjuk?

Min katt hade precis samma symptom. Ringde veterinär för rådfrågning och fick en akuttid på en gång.
Han klarade sig tyvärr inte :cry:

Så mitt råd är att du kontaktar veterinär omg
 
Sv: Sjuk?

Kontakta veterinär och förklara symtomen. Skulle gissa på att du får komma in på en gång då risken är att det är början till urinstopp, vilket snabbt kan bli livshotande.
Behöver ju inte vara det, men jag skulle inte chansa.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
778
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 193
Senast: Marvin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 249
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp