Sjuk kraftig förkylning.

annie_cool

Trådstartare
Hej jag har nog åkt på en kraftig förkylning inte kul är trött hostar så att jag blir andfådd har hög feber 38,9.vad ska jag göra som är skonsamt för halsen ? Ska handla i morgon vad rekommenderar ni som är skonsamt för halsen??

Svensk honung att göra honungsvatten på. (Du värmer alltså vatten men har i honung istället för te.)
Jag brukar ha i färskriven ingefära/ eller skär i bitar som får dra ett tag.

Har du riktigt ont i halsen så köp även Strepsil. Gå in på ett apotek och fråga. :)

Ta ett par alvedon och lägg dig och sov! Tycker det är det som hjälper bäst mot förkylningar.
Krya på dig!

Kan du inte be någon handla åt dig? Bättre att vara hemma och vila när man är sjuk :) Jag brukar ta lämpliga febernedsättande tabletter, dricka mycket vatten och äta mycket glass :o Tycker att kallt gör gott för halsen. Hostmedicin tycker jag är svårt, jag får antingen ont i magen eller kväljningar av smaken av de sorter jag provat.

Som jag förstått det finns det i princip inga vetenskapliga belägg för att hostmedicin fungerar. Dessutom ska man väl inte hindra hostan från att göra sin uppgift. Det är väl först när den varit ihållande ett antal dagar och stör nattsömnen som det är läge att försöka lindra den. Honungsvatten brukar fungera bra då tycker jag.

Bara att dra en scarf eller handuk över munnen om du måste ut. Men paketet kan väl ligga några dagar?

För mig hjälper hostmedicin.

Strepsils och bafucin är bra som halstabletter.
Försök att ta det lugnt :)

Som jag förstått det finns det i princip inga vetenskapliga belägg för att hostmedicin fungerar. Dessutom ska man väl inte hindra hostan från att göra sin uppgift. Det är väl först när den varit ihållande ett antal dagar och stör nattsömnen som det är läge att försöka lindra den. Honungsvatten brukar fungera bra då tycker jag.
Det gäller dom receptfria, inte typ Ciccylana etyfin som innehåller morfin.

Ska hämta det i morgon.hostar mycket och i bland när jag hostar så får jag ont i huvudet och blir lite yr vet dock inte vad det kan vara.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 630
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 670
Senast: manda
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 231
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar