Sjuk förälder och sjukt barn

Sandra78

Trådstartare
Vad gör man..? Jag är gravid, beräknad till den 27/6, så rätt långt gången alltså. Dessutom förkyld som en riktig karl, matt, ont i kroppen och skallen, helst av allt skulle jag vilja ligga i soffan och slumra hela dagen. Istället är även vår 2,5-åring hemma då hon också är förkyld, dock feberfri men trött pga dålig nattsömn (hostar), och extremt snorig/slemmig.
I normala fall är hon en mycket självgående jänta men nu när hon är lite risig varierar hon mellan att vara totalt hjälplös till att hitta på sånt som känns som dumheter (för en orkeslös mamma iaf). Hon blir tex hysteriskt ledsen för att hon inte lyckas blåsa iväg såpbubblor på första försöket och kräver att jag ska blåsa - när jag säger nej, eftersom jag äter, så flyger såpbubblorna och hon ligger på golvet och vrålskriker.
Nyss kom hon gående i soffan med gummistövlarna på.
Hon vägrar torka näsan, varken själv eller att jag får hjälpa henne, har provat med mjuka trasor, vårservetter och allt ifall det svider, utan hon ska prompt äta upp snoret :yuck:
Hon vill gärna ha närhet, men då ska hon stå och hoppa i mitt knä samtidigt som hon bankar bakhuvudet i min panna och kör armbågarna i min mage, försöker man få henne att sitta ner så hamnar hon åter igen skrikande på golvet. Osv osv.
I morgon kan sambon vara hemma men just idag går det inte. Så, vad gör man?
Film- och karamellmutor provat men funkar max 15 minuter... :o

Sv: Sjuk förälder och sjukt barn

Kan ni inte gå ut en stund? Hon verkar ju i alla fall vara såpass frisk att hon orkar, och då gör det bara gott att få vara ute en stund. Du kan ju sitta bredvid då hon leker.

Du har ingen som kan passa henne några timmar?

Sv: Sjuk förälder och sjukt barn

Jodå, vi har varit ute, då vill hon hoppa studsmatta i två minuter men om jag inte står bredvid och ropar "heja heja" så skriker hon. Sen vill hon ner men då är det myror i gräset så jag ska bära henne, sen kan hon eventuellt tvätta sin bobby-car i fem minuter efter att jag har hämtat vatten och svamp åt henne innan hon vill ut och köra den på gatan osv. Så hon kräver hela tiden att jag ska delta.
Fast just nu håller hon faktiskt på och medicinerar alla sina gosedjur med en tom flaska nässpray, så nu får jag andas en stund :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka