Sjöhagens Midje ridjacka!

dotzie

Trådstartare
Hej! Nu har jag och mamma bestämt oss för att köpa ett par snygga jackor i sammband med vårt transportköp... :d (lite knepig koppling ja xP)
Så nu undrar jag om det finns någon här som har lite erfarenhet om deras jackor? Hur är de i passform, är de små eller stora i storlekarna, hur håller de värmen?
Och framför allt, är de värda sitt pris?

http://shop.sjohagen.com/webshop/gui_main.asp?group=58

Hoppas det finns nån som kan svara iaf. :)

Sv: Sjöhagens Midje ridjacka!

Jackorna var ju jättesnygga, funderar också på och köpa en mörkblå :D. Vill också gärna veta lite mer om jackorna.

Visst är dom! Självklart ska det vara broderat stallnamn på ryggen och namn på bröstet... :angel:
Om det blir ngt köp dvs. Så fram med åsikter nu! :D

Hade en också som jag bara älskade... För stor nu tyvärr men den var toppen iallafall.

har en som jag har haft ett par år och är väl inte helt jätte nöjd med den.. tår inte emot regn särskiltbra, färgen på tryckknapparna försvinner..
i övrigt är den en aldeles lagom vår/höst jacka, men tycker inte att den är värd dom pengarna.. finns snyggare jackor som är vatten resistenta till samma pris..

fast det är ju det tyget i dem, precis som jacson. Min tål vatten hyfsat iaf, har inte märkt att färgen på knapparna lossnat, inte på ngn av de andras heller o vi ärväl iaf ett tjugotal uppe i stallet som har den.

hmm skumt.. vi har dn som klubbjacka så vi är väl ett 100 tal som har dom och iaf hälften av dom ahr tappat färg etc..
min(med fler) klarar lättare regn typ duggregn, men det lägger sig inte uppe på utan åker in i tyget..
många av oss som inte är nöjda alls med den..

Det var ju lite synd...:( Men borde dte inte funka att impregnera?
I vilket falla så får jag ju rida med regnjacka då det regnar.
Kul att så många är nöjda med den! Men hur är det i storlek? Vor hovslagare har S och den ser ganska stor ut på henne och hon är ungefär lika stor som mig. Men XS kanske blir för kort på ärmarna?

Nu ska mamma in till posten och hämta dom.... Jag hoppas verkligen att det blir bra!!
Ingen jacka kan nog vara sämre än den jag redan har, så alla är nog bra i jämförelse med den....:rofl:
mamma beställde en grå och jag en svart, med lila brodyr... :P

Jag lovar, runt den första oktober. :P Inte tidigare iaf eftersom jag laddar in bilderna på pixbox så kan jag ju inte få in några nya bilder nu när jag laddat upp allt mitt utrymme... Det där lät lite rörigt. :D
Jag tycker verkligen jättemycket om jackan redan!
Den enda anmärkningen jag har är att den är så "bullig" på armar och rygg. men det kan ju bero på att jag är smal, men jag beställde ändå en XS. Ska bli kul å se hur den känns när jag rider. :banana:

Grymt snygg blev det ju :love:, det lila passade jättebra till det svarta!

Supersnyggt!!

Vad är det för typsnitt?

Vad kostade det med text även på ryggen?

Jag har en sån där, skön att ha på sig men jag tycker att den är alldeles för vid i halsen! Iof bra när man vill spänna den över ansiktet för då kan man fortfarande dra dragkedjan hela vägen upp :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka