Barbabelle

Trådstartare
Funderar på att ge bort sjöapor i julklapp till ett gäng barn i jul.

Är det någon här som har erfarenhet av dem? Tycker barnen de är roliga?

Har haft seamonkeys i vuxen ålder och skulle tro att barn tröttnar snabbt. Triops kanske är roligare? De blir större, är aktiva och ska inte ha saltvatten. De vill ha sand i botten och sanden går att göra nya omgångar med då det brukar läggas ägg där :)

Ska man egentligen ge bort ”djur” i present…? De ska ju tas om hand oavsett hur avancerade de är, och matas, få nytt vatten etc och barn tröttnar ofta eller glömmer och så dör varelserna. Eller så får föräldrarna ta över. Hur mycket utbyte får man ens av dessa små figurer??

Ska man egentligen ge bort ”djur” i present…? De ska ju tas om hand oavsett hur avancerade de är, och matas, få nytt vatten etc och barn tröttnar ofta eller glömmer och så dör varelserna. Eller så får föräldrarna ta över. Hur mycket utbyte får man ens av dessa små figurer??
Denna föräldern hade inte blivit särskilt glad över att barnen fick djur i present, om inte vi blivit tillfrågade först. Inte ens så oansenliga djur som sjöapor. Inomhussanden och den hysteriskt jamande batterislukande katten som barnen fått av välmenande släkt framstår plötsligt som mycket bra presenter.

Till TS: det finns nån sorts batteridrivna fiskar, ge det istället (föräldrarna lär bli lika glada som jag blev över sanden, men det är iaf inte levande djur).

Liknande trådar

Relationer Julen kommer snabbare än jag vill och nu börjar jag leta efter bra presenter. Tidigare har jag gett bort upplevelser, mat och...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: alazzi
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 698
Senast: Mirre
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
487
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skänka pengar till vår lokala ridskola, där mitt barn rider, som en slags "julklapp". Är det okomplicerat att göra...
Svar
9
· Visningar
948
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka