Barbabelle

Trådstartare
Funderar på att ge bort sjöapor i julklapp till ett gäng barn i jul.

Är det någon här som har erfarenhet av dem? Tycker barnen de är roliga?
 
Har haft seamonkeys i vuxen ålder och skulle tro att barn tröttnar snabbt. Triops kanske är roligare? De blir större, är aktiva och ska inte ha saltvatten. De vill ha sand i botten och sanden går att göra nya omgångar med då det brukar läggas ägg där :)
 
Ska man egentligen ge bort ”djur” i present…? De ska ju tas om hand oavsett hur avancerade de är, och matas, få nytt vatten etc och barn tröttnar ofta eller glömmer och så dör varelserna. Eller så får föräldrarna ta över. Hur mycket utbyte får man ens av dessa små figurer??
 
Ska man egentligen ge bort ”djur” i present…? De ska ju tas om hand oavsett hur avancerade de är, och matas, få nytt vatten etc och barn tröttnar ofta eller glömmer och så dör varelserna. Eller så får föräldrarna ta över. Hur mycket utbyte får man ens av dessa små figurer??
Denna föräldern hade inte blivit särskilt glad över att barnen fick djur i present, om inte vi blivit tillfrågade först. Inte ens så oansenliga djur som sjöapor. Inomhussanden och den hysteriskt jamande batterislukande katten som barnen fått av välmenande släkt framstår plötsligt som mycket bra presenter.

Till TS: det finns nån sorts batteridrivna fiskar, ge det istället (föräldrarna lär bli lika glada som jag blev över sanden, men det är iaf inte levande djur).
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 653
Senast: Oh_really
·
Fritid Vi funderar på att åka dit i sommar, ingen av oss har varit där förut. Ni som varit där, skulle ni säga att det vore roligt för barn...
Svar
18
· Visningar
689
Skola & Jobb Vi fick igår reda på att arbetsgivaren lagt en utbildning/föreläsning närapå en heldag en söndag i oktober. (Vi jobbar korta helgpass på...
Svar
16
· Visningar
1 205
Kropp & Själ Jag tänkte köpa menstrosor och testa om det är något för mig. Vilka rekommenderar ni? De är ju ganska dyra tycker jag, går liksom inte...
Svar
12
· Visningar
1 323
Senast: Humla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp