Självuppkommen startsida som blockerar sidor jag vill in på

snurpe

Trådstartare
Sedan ett kort tag tillbaka har en ny startsida dykt upp på pojkens annars fina nya dator. När jag ska besöka vissa sidor (hm.com, netscape.com och hockeymagasinet.com) öppnar den dessa sidor men inom ett kort ögonblick öppnas denna ofrivilliga startsida över min valda sida och startar en massa popup-fönster om att jag måste scanna efter virus. Något virusskydd har vi inte och detta är säkert något sjukt virus eller liknande. Det är fruktansvärt irriterande att inte kunna gå in på dessa sidor så jag söker hjälp av er nu! Jag har försökt allt från att blockera denna sida, ladda hem ad-aware och Sygates firewall. Allt utan att lyckas.

Någon som känner igen detta? Så här ser sidan ut iaf: :crazy:
felmeddelande.JPG


/snurpe
 
Sv: Självuppkommen startsida som blockerar sidor jag vill in på

Windows xp service pack 2 kan hjälpa eventuellt. Prova gå in på microsofts sida och uppdatera datorn.
 
Sv: Självuppkommen startsida som blockerar sidor jag vill in på

Det är en kapning av din webläsare. Ett program som styr om din webbläsare till shopping, reklam och annat elände.
Adaware hade du provat (och klickat check for updates?). Sen finns spybot seach and destroy med flera med flera... Och se till att det finns virusskydd..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp