Självförtroende

B

Booloogna_

Är det någon som har lite tips på hur man kan träna upp självförtroendet tillsammans med sin häst inom hoppning på lite högre höjder osv? :confused:

Jättetacksam för svar! :idea:

Sv: Självförtroende

Kombinationer, höj sista ngt högre. På det här sättet kommer alltid du och hästen hitta en bra avsprångspunkt förutsatt att längden i kombinationen stämmer för hästen.

Sv: Självförtroende

Jag har alltid varit jättemodig innom hoppning. För ett tag sen hade jag en svacka (som jag nu har kommit ur, tack gode gud) och då va liksom 50cm ett problem när jag innan hoppade alla möjliga hinder i alla på runt 120 liksom. Men som min ridlärare alltid säger - Tänk så lite som möjligt innan du hoppar och släng hjärtat över hindret! Träna på din favorthäst som du känner dig trygg på och bara hoppa och hoppa och hoppa och hoppa tills du känner hur grymt härligt det är att flyga över ett hinder med höjd och bredd istället för alla små fjuttehopp :P

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 409
Senast: Grazing
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
961
Senast: Lejd
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 115
Senast: Tora
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka