sitter dubbelvikt!

escodobe

Trådstartare
Red för första gången på många år för 2 veckor sedan, och inte nån mjukstart heller - utan hårdträning direkt.
I början gick det bra, men så småningom uptäckte att jag inte har några MAGMUSKLER!!
TIllsut satt jag jag så framåtlutad att det inte var klokt:confused:
Jag kunde helt enkelt inte jobba hästen ordentligt (it rav och galopp på volten) och samtidgt sitta rakt, för musklerna var helt geleaktiga...

Vad kan det bero på? Och hur gör jag nästa gång - det är ridlektion så jag kan inte påverka tempot/övningarna direkt,

Sv: sitter dubbelvikt!

Har en bekant som hade precis samma problem. Men hon bara fortsatte att rida, sträcka på sig och spänna musklerna och nu är hon som vanligt igen. Så det blir nog bättre och bättre ju mer man rider. Du kanske inte skulle rida så hårda pass till att börja med? Hoppas det går bra:bump:

Antar att du bara rider lektion 1ggr/v eller ngt sånt. Några andra dagar i veckan kan du ju göra lite magövningar hemma, sit-ups eller något som också stärker magmusklerna. Då håller man musklerna "uppdaterade" så att de inte får en chock nästa ridlektion igen.

Har en kompis som precis började rida igen och det var precis samma sak med henne, hon började träna på gym (det är ju inte nödvändigt, kan ju träna hemma också) hon tränade 5 dagar i veckan och hon såg resultat nästan direkt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 560
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
387
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så har då vårens ridtermin börjat, och det kändes roligt att få åka till stallet igen! Har haft lite meck med mina ridtider... Förra...
Svar
0
· Visningar
350
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp på vintern